امارات دولت طالبان را به رسمیت شناخت

نکته جالب توجه اینکه در سایت وزارت خارجه امارات، سفیر طالبان (امارت اسلامی افغانستان) به عنوان سفیر جمهوری اسلامی افغانستان (حکومت قبلی) توصیف شده است.

امارات ، دولت طالبان را به رسمیت شناخت.

به گزارش عصرایران، بعد از چین، امارات دومین کشور جهان است که دولت طالبان (امارت اسلامی افغانستان) را به رسمیت می شناسد.
دولت امارات روز چهارشنبه (دیروز)، رونوشت اعتبارنامه اولین سفیر طالبان در ابوظبی را پذیرفت. این بزرگترین دستاورد دیپلماتیک طالبان از زمان اعزام سفیر خود به پکن تاکنون است.

سفیر طالبان رونوشت اعتبارنامه خود را تحویل معاون وزارت خارجه امارات داد

سفیر طالبان رونوشت اعتبارنامه خود را تحویل معاون وزارت خارجه امارات داد
وزارت خارجه طالبان با انتشار متنی در توییتر اعلام کرد اعتبارنامه سفیر این کشور "بدرالدین حقانی" در ابوظبی از سوی وزارت خارجه امارات پذیرفته شد. 
بدرالدین حقانی قبل از این به عنوان نماینده اعزامی دولت طالبان در ابوظبی فعالیت و سفارت افغانستان در امارات را مدیریت می کرد.
بدترین الدین حقانی نسبتی با وزیر کشور طالبان (سراج الدین حقانی) ندارد اما از اعضای تیم او به شمار می رود.

در خبر منتشر شده در سایت وزارت خارجه افغانستان آمده است:
"امارات متحدهٔ عرب اعتمادنامهٔ سفیر افغانستان را پذیرفت. امروز (چهارشنبه) مولوی بدرالدین حقانی، سفیر امارت اسلامی افغانستان طی مراسمی اعتمانامهٔ خویش را به آقای سیف عبدالله الشامسی، معین {معاون} تشریفات وزارت خارجهٔ امارات متحدهٔ عرب سپرد. آقای حقانی روابط افغانستان و امارات متحدهٔ عرب را تاریخی خواند و از همکاری‌ها و کمک‌های همیشگی آن کشور ابراز امتنان و خرسندی کرد. آقای الشامسی ابراز امیدواری کرد که روابط امارات با افغانستان بسا مهم است و با گماشته‌شدن سفیر جدید، روابط دوجانبه میان دو کشور تقویت بیشتر یابد. سفیر جدید افغانستان به‌زودی اعتمادنامهٔ خویش را طی مراسمی رسمی از جانب کشور میزبان، به امیر امارات متحدهٔ عرب تقدیم خواهد نمود".

نکته جالب توجه اینکه در سایت وزارت خارجه امارات، سفیر طالبان (امارت اسلامی افغانستان) به عنوان سفیر جمهوری اسلامی افغانستان (حکومت قبلی) توصیف شده است.

سراج الدین حقانی وزیر کشور دولت طالبان، از سوی امریکا به فعالیت های تروریستی متهم و تحت تعقیب است. وی در هفته های قبل با سفر به ابوظبی با رئیس دولت امارات (شیخ محمد بن زاید) دیدار و گفتگو کرد.

دبی نقش مهمی در اقتصاد افغانستان دارد به ویژه که این کشور هم اکنون با تحریم های گسترده ای روبه رو است. یکی از کانال های اصلی نقل و انتقال پول و کالا میان افغانستان و جهان، دبی است.

 

دولت طالبان (امارت اسلامی افغانستان)

با اینکه طالبان همچنان از سوی کشورهای غربی منزوی است و به رسمیت شناخته نشده اما تلاش می کند روابط دوجانبه با قدرت های منطقه ای داشته باشد.

در هفته گذشته هم نخست وزیر ازبکستان (عبدالله ار بیوف) به افغانستان سفر کرد. این بالاترین سطح سفر یک مقام خارجی به کابل از زمان بازگشت طالبان به حکمرانی در این کشور در 3 سال اخیر است. 

 سازمان ملل متحد می گوید به رسمیت شناختن دولت طالبان در سایه محدودیت های این دولت علیه زنان و دختران غیرممکن است.
دولت طالبان، ادامه تحصیل دختران بالاتر از دوره 6 ساله دبستان و ورود آنها را به دانشگاه ها منع کرده است. علاوه بر این کار کردن زنان نیز ممنوع شده است.

آرشیوی - استقبال از سفیر اعزامی چین در دفتر نخست وزیری دولت طالبان (امارت اسلامی افغانستان)

آرشیوی - استقبال از سفیر اعزامی چین در دفتر نخست وزیری دولت طالبان (امارت اسلامی افغانستان)

پیش از این دولت چین هم رسما به کابل سفیر اعزام کرد و میزبان سفیر رسمی دولت طالبان شد.
به جز دولت های امارات و چین، هیچ کشوری در جهان، دولت طالبان (امارت اسلامی افغانستان) را به طور کامل به رسمیت نشناخته است.

به دنبال سقوط دولت جمهوری اسلامی افغانستان در کابل در سال 1400  و بازگشت طالبان به قدرت، کشورهای غربی، دولت جدید را به رسمیت نشناختند و سفارتخانه های افغانستان را تعطیل کردند اما کشورهای منطقه سفارتخانه ها را باز نگه داشتند. اکثریت آنها سفارتخانه ها را تحویل نمایندگان طالبان دادند و تعداد کمی همچنان سفارتخانه ها نزد کادر دولت سابق باقی مانده است. نمایندگان طالبان در این کشورها، نه به عنوان سفیر بلکه به عنوان نماینده اعزامی، مسوولیت اداره سفارتخانه های افغانستان را برعهده دارند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان