رگبار و وزش باد شدید در ارتفاعات/ پرهیز از کوهنوردی در این مناطق

با توجه به بارش‌های رگباری و سیل‌آسا طی چهارشنبه و تداوم  بارش‌ها در روز پنجشنبه توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها در این مناطق اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید در کوهستان‌های برخی استان‌ها نسبت به اجتناب از کوهنوردی در بعضی مناطق توصیه کرد.
 
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (١ و ٢ شهریورماه) اظهارکرد: فعالیت سامانه بارشی طی پنجشنبه (اول شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان به‌ویژه برای ساعت‌های بعدازظهر همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی خواهد بود و وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های رگباری و سیل‌آسا طی چهارشنبه و تداوم  بارش‌ها در روز پنجشنبه توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها در این مناطق اجتناب شود.
 
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط رطوبتی، برای قله‌های مرتفع البرز غربی، شرقی و مرکزی همچنین قله سبلان در شمال غرب طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و پتانسیل وقوع رگبار موقتی وجود دارد بنابراین رعایت زمان‌بندی برای صعود و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز طی ساعات بعدازظهر و عصر لحاظ و به رشد عمودی ابرها و افزایش سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر توجه شود.
 
وی افزود:با توجه به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ به‌ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.
 
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.
 
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: آسمان دراین مدت طی روز آفتابی، ساعات عصر افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر خواهد بود و در قله‌های مرتفع احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق موقتی وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان