بازداشت یک زن ایرانی در ترکیه / خبرگزاری ترکیه: او عضو پژاک و پ ک ک است

خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) این زن ایرانی به نام "مهناز عمر" را از مسوولان پ ک ک در فنلاند دانسته است / سفارت ایران در آنکارا هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه، یک زن ایرانی را در این کشور بازداشت کرد.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) این زن را متهم به عضویت در گروه های پ ک ک و پژاک کرد. به نوشته آناتولی این زن ایرانی به نام "مهناز عمر"  مقیم فنلاند است.

خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) نوشت که بازداشت "مهناز عمر" در عملیات مشترک "سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه" در شهر استانبول ترکیه انجام و او تحویل مقامات قضایی این کشور شد. آناتولی وی را از مسوولان گروه پ.ک.ک در فنلاند توصیف کرده است.

هنوز منبع مستقل این ادعاها را درباره وضعیت مهناز عمر تایید نکرده است.

بازداشت یک زن ایرانی در ترکیه / خبرگزاری ترکیه : او عضو گروه پژاک و پ ک ک  است

آناتولی اضافه کرد  او "با اسم مستعار «نازه آد» عضو گروه تروریستی پژاک به عنوان شاخه ایرانی پ.ک.ک بوده و در راستای تامین نیرو و منابع مالی برای این گروه تروریستی فعالیت می‌کرده است. زن دستگیر شده تبعه ایران و مسئولیت هماهنگی بین عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک در فنلاند را به عهده داشته است".

سفارت ایران در آنکارا هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دولت ترکیه، گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان) را یک گروه تروریستی می داند. این گروه مخالف دولت ترکیه، فعالیت های مسلحانه دارد. پ ک ک علاوه بر فعالیت در مناطق کردنشین ترکیه، در کردستان عراق و مناطق کردنشین سوریه هم حضور دارد.

در فروردین 1403 هم سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه، یک شهروند ایرانی به نام  "برزان حسن زاده"را در کردستان عراق مورد هدف قرار داد و به قتل رساند.

 خبرگزاری دولت ترکیه (اناتولی) در آن زمان این شهروند ایرانی را مسوول شاخه جوانان ایرانی حزب پ ک ک ( حزب کارگران کردستان) معرفی کرده و گفته او به دست سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه کشته شده است.

در دی 1402 هم یک شهروند ایرانی به نام حسن صبوری را در سلیمانیه (کردستان عراق) به دست نیروهای اطلاعاتی امنیتی ترکیه کشته شد. این خبر را خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) منتشر کرده بود. آناتولی حسن صبوری را "جاسوس ایرانی گروه تروریستی پ.ک.ک" توصیف کرده بود.

آناتولی نوشته بود: سازمان اطلاعات ترکیه، حسن صبوری، عضو ایرانی گروه تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک که فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی علیه کشور انجام می‌داد را در سلیمانیه عراق از پای درآورد. بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، حسن صبوری با اسم سازمانی «ردور باز» سال گذشته از ایران به این گروه تروریستی پیوسته و آموزش جاسوسی دیده بود.

پ ک ک نام اختصاری حزب کارگران کردستان است که در مناطق کردنشین جنوب ترکیه فعال و در حال ستیز مسلحانه با دولت ترکیه است. دولت ترکیه،‌ حزب پ ک ک را گروه تروریستی می داند. پ ک ک به رهبری عبدالله اوجلان از نیروها و مراکز پشتیبانی در کردستان عراق و مناطق کردنشین سوریه برخوردار است.

حسن صبوری شهروند ایرانی، دی 1402 در کردستان عراق به دست سرویس های اطلاعاتی ترکیه، کشته شد

کشته شدن یک ایرانی در عراق توسط اطلاعات ترکیه +عکس

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان