رسوایی کمپین تبلیغاتی فیلم آخر کارگردان پدرخوانده ؛ عذرخواهی برای نقدهای ساختگی

کمپانی توزیع «مگالوپولیس» اخرین ساخته کارگردان پدرخوانده به‌دلیل استفاده از نقل قول‌های ساختگی از منتقدان در تیزر این فیلم عذرخواهی کرد و گفت، خراب کردیم.

مهر نوشت: کمپانی توزیع «مگالوپولیس» به‌دلیل استفاده از نقل قول‌های ساختگی از منتقدان در تیزر این فیلم عذرخواهی کرد و گفت، خراب کردیم.

به گزارش ورایتی، لاینزگیت در حالی آخرین تیزر خود از فیلم حماسی «مگالوپولیس» ساخته فرانسیس فورد کاپولا را منتشر کرد که از مجموعه‌ای از نقل قول‌های منفی منتقدان مشهور سینما درباره فیلم‌های قبلی کاپولا در آن استفاده کرد و حالا روشن شده این نقل قول‌ها ساختگی بوده‌اند.

یکی از سخنگویان لاینزگیت در بیانیه‌ای گفت: ما فوری تیزر «مگالوپولیس» را عوض می‌کنیم و از منتقدانی که نامشان برده شده و فرانسیس فورد کاپولا برای این اشتباه غیرقابل بخشش عذرخواهی می‌کنیم. ما خراب کردیم و متاسفیم!

این تیزر که صبح چهارشنبه منتشر شد با این هدف به معرفی آخرین فیلم کاپولا پرداخت که نشان دهد «مگالوپولیس» یک اثر هنری مثل شاهکارهای قبلی او «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» است که منتقدان در برابرش مقاومت می‌کردند.

در این تیزر چندین نقد منفی از منتقدان در بررسی فیلم‌های قبلی کاپولا نقل قول شده، اما حالا روشن شده هیچ یک از این عبارات در واقع متعلق به افرادی مانند راجر ایبرت و پائولین کیل نیست و چنین سخنانی در هیچ یک از نقدهای آنها یافت نشد.

اوون گلیبرمن از ورایتی در این باره گفت: حتی اگر شما از آن دسته افرادی باشید که منتقدان را دوست ندارند، باز هم شایسته نیست کلماتی در دهانمان بگذارید که نگفته‌ایم.

گلیبرمن درباره نقل قول‌های جعلی این تریلر عنوان کرد: رسوایی این است که کل این تیزر بر اساس دروغ ساخته شده است. منتقدان «پدرخوانده» را دوست داشتند و اگرچه «اینک آخرالزمان» دودستگی بزرگی ایجاد کرد اما از حمایت منتقدان بسیار مهمی برخوردار شد. و من «دراکولای برام استوکر» را «یک آشفتگی زیبا» خطاب کرده بودم، در حالی که چنین نقدی برای آن فیلم، اکنون مهربانانه به نظر می‌رسد.

روشن نیست بیشتر نقل قول‌های ارایه شده در تیزر «مگالوپولیس» از کجا آمده‌اند و تنها اظهار نظر راجر ایبرت که از قول وی گفته شده «پیروزی سبک بر ماهیت» درست است که آن هم از نقد سال 1989 او درباره «بتمن» گرفته شده و درباره فیلم «دراکولا» ی کاپولا که در تیزر نشان داده شده، نیست.

مشکلات این تیزر آخرین مورد از یک رشته رسوایی است که در مسیر تولید این فیلم 120 میلیون دلاری که همه سرمایه‌اش را خود کاپولا برعهده گرفت، ایجاد شده است. ماه پیش ورایتی ویدیویی از پشت پرده تولید فیلم را نشان داد که کاپولا را نشان می‌داد که رفتار محترمانه‌ای با زنان سیاهی لشکر فیلم نداشت و برخی از عوامل تولید هم بر این امر صحه گذاشتند.

در حالی که فیلم دیگری نیز از یکی از زنان سیاهی لشکر منتشر شد که همه این سخنان را شنیع خواند و رفتار کاپولا را پدرانه و دوستانه دانست، گفته می‌شود اینها بخشی از تلاش‌های استودیوها ست که موافق ساخته شدن فیلم با سرمایه کاپولا و دور زدن آنها نبودند.

ورلد آف ریل هم در این باره نوشت: تنها چیزی که می‌خواهیم بدانیم این است که در واقع چه کسی مسئول نوشتن و برش تریلر بوده است؟ این تمام چیزی است که اهمیت دارد. ایده چه کسی بود که نقل‌قول‌هایی از پائولین کیل، وینسنت کانبی، رکس رید و راجر ایبرت بسازد؟

این سایت افزوده است: این یک شکست دیگر از مجموعه مشکلات بی پایان پیرامون «مگالوپولیس» است، اما باز هم، این احتمال البته ناچیز وجود دارد که با توجه به کمبود بودجه تبلیغات کاپولا و تیمش، این هم یک ترفند برای بازاریابی و جلب توجه بیشتر به فیلم باشد.

«مگالوپولیس» از 27 سپتامبر در آمریکا اکران می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان