گزارش اختصاصی مشرق/

جزئیات نفوذ ناکام زمینی صهیونیست‌ها در جنوب لبنان / تکرار شکست سال ۲۰۰۶ نظامیان اشغالگر در شهرک عیتاالشعب با کمین دقیق رزمندگان حزب الله+ نقشه میدانی

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی درصدد بودند به شهرک عیتاالشعب در جنوب لبنان نفوذ کنند اما باز هم خاطره سال ۲۰۰۶ برای آنان تکرار شد و با پاسخ قدرتمند حزب الله در جنگل حد عیتا مواجه شدند.

سرویس جهان مشرق - همزمان با تبادل آتش نسبتا سنگین یگان های توپخانه و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت حزب الله، شماری از نیروهای صهیونیست بامداد روز دوشنبه بیست و نهم مرداد ماه عملیاتی را از نوار مرزی شمال سرزمین های اشغالی برای نفوذ در جنوب لبنان انجام دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب لبنان از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات نظامی صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: عناصر رژیم صهیونیستی درصدد بودند از محور شمالی شهرک اشغالی شتولا و شرق پایگاه نظامی رامیه به داخل شهرک مرزی عیتا الشعب در جنوب لبنان نفوذ کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان حزب الله مستقر در منطقه در آماده باش بودند و تحرکات نظامیان صهیونیست را در نقطه صفر مرزی به موقع رصد کردند، اضافه کرد: نیروهای مقاومت موفق شدند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور جنگل حدب عیتا در حومه جنوبی شهرک عیتا الشعب شناسایی کنند.

جزئیات نفوذ ناکام زمینی صهیونیست‌ها در جنوب لبنان / تکرار شکست سال 2006 نظامیان اشغالگر در شهرک عیتاالشعب با کمین دقیق رزمندگان حزب الله+ نقشه میدانی 

وی با توضیح این که رزمندگان مقاومت به سرعت، مختصات دقیق را در اختیار یگان توپخانه قرار دادند، افزود: نظامیان صهیونیست در این محور با راکت و خمپاره هدف قرار گرفتند و شماری از آنان در جریان این عملیات به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر هم زخمی شدند.

این منبع میدانی تعداد دقیق کشته و زخمی های صهیونیست را به دلیل تاریکی هوا نامشخص اعلام کرد و گفت: سایر نظامیان صهیونیست که از آتش یگان توپخانه جان سالم به دربردند از منطقه عقب نشینی و به سمت شمال سرزمین های اشغالی متوازی شدند.

این منبع میدانی به اهمیت این منطقه مرزی (حومه شهرک ایتا الشعب) اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در این محدوده حساس، تعدادی پایگاه های مهم (رامیه، شتولا، زرعیت، بی رانی) دارد و جنوب این محور به جاده راهبردی نهاریا- روش پینا متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، رژیم صهیونیستی با انجام این عملیات تلاش کرد در گام نخست سطح آمادگی رزمندگان مقاومت را در مناطق مرزی ارزیابی کند چرا که به شدت از پاسخ احتمالی و قریب الوقوع حزب الله به ترور فرمانده شهید فواد شکر در هراس است.

جزئیات نفوذ ناکام زمینی صهیونیست‌ها در جنوب لبنان / تکرار شکست سال 2006 نظامیان اشغالگر در شهرک عیتاالشعب با کمین دقیق رزمندگان حزب الله+ نقشه میدانی 

به گفته این منبع میدانی، صهیونیست ها در جریان حمله بامداد روز دوشنبه درصدد بودند در صورت وجود خلاء امنیتی وارد نوار مرزی جنوب لبنان شوند و شهرک عیتاالشعب را ناامن کنند تا راه برای امتیاز گیری از حزب الله باز شود که ناکام ماندند و به نتیجه نرسیدند.

شهرک عیتا الشعب در شهرستان بنت جبیل در جنوب لبنان و هم مرز با شمال فلسطین اشغالی واقع شده و تا مرز فقط یک کیلومتر فاصله دارد و رژیم اشغالگر از این منطقه خاطره بسیار تلخی دارد چرا که یادآور عملیات اسارت نظامیان صهیونیست در سال 2006 است.

به گزارش مشرق، عیتا الشعب یکی از 75 شهرکی به شمار می آید که صهیونیست ها در جنگ سال 2006 تلاش کردند به اشغال دربیاورند اما با مقاومت اهالی و رزمندگان مقاومت حزب الله مواجه و شکست سختی را متحمل شدند و با بیش از 100 کشته و زخمی و پس از 12 روز نبرد سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان