پیش‌بینی‌ رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای بزرگ در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ (+ اینفوگرافی)

تولید ناخالص داخلی (GDP): معیاری برای اندازه‌گیری ارزش کل کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور طی یک دوره زمانی مشخص، معمولاً در یک سال است.

اینفوگرافی زیر بر اساس آمار صندوق بین المللی پول (IMF)، پیش‌بینی‌ رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای پیشرفته در 2024 تا 2025 را نشان می دهد.

پیش‌بینی‌ رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای بزرگ در سال 2024 و 2025 (+ اینفوگرافی)

به گزارش روزیاتو، تولید ناخالص داخلی (GDP): معیاری برای اندازه‌گیری ارزش کل کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور طی یک دوره زمانی مشخص، معمولاً در یک سال است.

نکات قابل توجه رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای پیشرفته

اعداد و پیش‌بینی‌های ارائه شده در اینفوگرافی بالا در جداول زیر فهرست شده‌اند، که با اقتصادهای پیشرفته شروع می‌شود.

پیش‌بینی‌ رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای بزرگ در سال 2024 و 2025 (+ اینفوگرافی)

ایالات متحده از زمان همه‌گیری کرونا، یکی از قوی‌ترین اقتصادهای پیشرفته بود، اگرچه صندوق بین‌المللی پول معتقد است که رشد این کشور در سال 2025 کاهش خواهد یافت. این امر به دلیل سرعت کم افزایش اشتغال و سیاست مالی سخت‌گیرانه‌ (کاهش هزینه‌های دولتی و یا افزایش مالیات‌ها) خواهد بود.

در اروپا، صندوق بین‌المللی پول معتقد است که رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2024 به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید و در سال 2025 افزایش خواهد یافت. آلمان به طور خاص به دلیل ضعف در بخش تولید با مشکل مواجه شده است.

اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه

در ادامه، ارقام مربوط به بازارهای در حال رشد مانند چین یا هند آمده است:

پیش‌بینی‌ رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای بزرگ در سال 2024 و 2025 (+ اینفوگرافی)

برای هند، رشد مورد انتظار تولید ناخالص داخلی در سال 2024، 7.0% افزایش یافته است که نشان‌دهنده چشم‌انداز رو به رشد مصرف داخلی است.

در مورد چین، پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2025، 4.5% و تا سال 2029، 3.3% کاهش یابد. این درصدها تغییر قابل توجهی نسبت به نرخ‌های رشد مشاهده شده در دهه 2010 را نشان می دهد که بین 6% تا 10% در نوسان بود.

یکی از دلایل اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین، پیری جمعیت آن است. این مسئله، چین را با نیروی کار کمتر و بازنشستگان بیشتر رو به رو خواهد کرد. لازم به ذکر است که چین تنها کشوری نیست که با این معضل روبرو است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان