انتصاب سفیر طالبان در امارات

طالبان با امارات عربی متحده روابط اقتصادی دارد و این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی قراردادهایی را در زمینه اداره فرودگاه کابل با محافظه‌کاران حکومت طالبان امضا کرده است.

وزارت خارجه افغانستان به رهبری طالبان اعلام کرد که این حکومت، برای اولین بار سفیری را برای کار در امارات عربی متحده منصوب کرده است. امارات بعد از چین دومین کشوری محسوب می‌شود که حاضر به پذیرش فرستاده طالبان در سطح سفیر شده است.
 
به گزارش یورونیوز، وزارت خارجه افغانستان که توسط طالبان اداره می‌شود، اواخر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مولوی بدرالدین حقانی به عنوان سفیر این کشور در امارات معرفی شده و استوارنامه خود را به دستیار معاون وزیر خارجه امارات تقدیم کرده است.
 
این وزارتخانه اعلام کرد: «سفیر جدید افغانستان به‌زودی استوارنامه خود را طی یک مراسم رسمی به امیر امارات عربی متحده نیز تقدیم خواهد کرد.»
 
بنا بر گزارش رویترز، وزارت خارجه امارات هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.
 
دولت طالبان هنوز بطور رسمی توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده و تنها پکن استوارنامه یک سفیر را بطور رسمی پذیرفته است.
 
طالبان همچنین نمایندگانی را به چند کشور از جمله پاکستان و ایران فرستاده تا به عنوان «کاردار» در راس مأموریت‌های محوله از سوی کابل قرار بگیرند.
 
طالبان با امارات عربی متحده روابط اقتصادی دارد و این کشور در سال 2022 میلادی قراردادهایی را در زمینه اداره فرودگاه کابل با محافظه‌کاران حکومت طالبان امضا کرده است.
 
سراج الدین حقانی، وزیر کشور افغانستان که از سوی ایالات متحده «تروریست» خوانده شده نیز در ماه ژوئن در ابوظبی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده دیدار کرد.
 
اعضای طالبان در 15 اوت 2021 میلادی وارد پایتخت افغانستان شدند. ورود آنها به کابل پس از فرار اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و متلاشی شدن سازماندهی نیروهای امنیتی افغانستان که طی سال‌ها با حمایت غرب تأسیس شده بود، ممکن شد.
 
اگرچه چین و امارات بطور رسمی دولت طالبان را به رسمیت نشناختند یا بطور رسمی هیچ تغییری را در روابط دو کشور تایید نکردند، اما دیپلمات‌ها و تحلیلگران بین‌المللی می‌گویند که پذیرش رسمی سفیر می‌تواند باعث ارتقای روابط آنها شود.
 
بسیاری از دولت‌ها بویژه کشورهای غربی از جمله ایالات متحده گفته‌اند تا زمانی که طالبان حقوق زنان را به رسمیت نشناسد و تحصیل در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را برای دختران و زنان آزاد نکند، هرگونه راه برای برسمیت شناختن رسمی طالبان مسدود خواهد بود.
 
طالبان نیز در مقابل می‌گویند که حقوق زنان را مطابق با تفسیر خود از قوانین اسلامی می‌پذیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان