دوربین های طرح ترافیک تهران کار نمی‌کنند؟/ مهمترین تخلفات رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دوربین های طرح کنترل ترافیک تقریبا کامل است و مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد. بیشترین نقص ما در دوربین‌های کنترل سرعت است. البته خیلی فراگیر نیست و اینطور نیست که بگوییم در این زمینه اکثر دوربین‌ها مشکل دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با ارائه توضیحاتی درباره دوربین های کنترل سرعت و محدوده طرح ترافیک، گفت: تخلفات ساکن از مهمترین تخلفات در سطح شهر تهران است.
 
به گزارش ایلنا، «سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور»در واکنش به این که گفته شده دوربین‌های محدوده طرح ترافیک دارای نقص است، گفت: دوربین‌های طرح کنترل ترافیک تقریبا کامل است و مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد. بیشترین نقص ما در دوربین‌های کنترل سرعت است. البته خیلی فراگیر نیست و اینطور نیست که بگوییم در این زمینه اکثر دوربین‌ها مشکل دارند. 
 
وی ادامه داد: تعدادی از دوربین‌های کنترل سرعت مشکل دارند که به شهرداری نیز اعلام شده است و این موضوع را پیگیری کرده ایم. شهرداری به ما قول داده است که دو ماهه این مشکل را برطرف کند و در حال حاضر یک ماه از این مدت زمان اعلام شده از سوی شهرداری تهران گذشته است. 
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که شهرداری تا چه میزان به کاهش ترافیک به پلیس کمک کرده است، گفت: در موضوعات رفع نقاط حادثه خیز، رفع گره‌های ترافیکی، رفع معایب مهندسی ما در حوزه حمل و نقل با شهرداری تهران ارتباط بسیار خوبی داریم. جلسات مستمر در این خصوص با شهرداری تهران برگزار می‌کنیم و کمیته‌های تخصصی نیز تشکیل شده است. 
 
سرهنگ موسوی‌پور تصریح کرد: در حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری تهران نیز طرح‌های بسیار خوبی اجرا کرده است و به سراغ پروژه‌های ناتمام رفته است و آن‌ها را در دستور کار قرار داده است که مهمترین این پروژه‌ها بخش غربی یادگار است که حدود دو ماه است این محدوده بسته شده است و مردم در منطقه ده در این محدوده با مشکلاتی مواجه شده‌اند اما این پروژه در حال حاضر در حال اجرا است و وقتی تمام شود قطعا بخش غربی بزرگراه یادگار امام کاهش ترافیک مواجه خواهد شد. 
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: ما در طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در سطح شهر با رویکرد ایجابی و سلبی کار خودمان را آغاز کرده ایم. طرح 10 که از سال گذشته شروع شده است امسال نیز ادامه دارد و از هفته گذشته نیز وارد مرحله دوم اجرای این طرح شده ایم. 
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح نقاط و محورهای مورد نظر را افزایش داده ایم. این طرح، 10 راهکار انضباط بخشی به تردد مورتورسیکلت سواران است که اجرا می‌شود البته دو مورد در این طرح هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است. یکی از این موارد کنترل برخط موتورسیکلت سواران است که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. زمینه اجرای آن وجود دارد صرفا نیازمند همکاری چند وزارتخانه از جمله صمت هستیم و امیدواریم در این بخش به ما کمک کنند. 
 
سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به مهمترین تخلفات در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: تخلفات ساکن از مهمترین تخلفات در سطح شهر است. تخلفات ساکن شامل توقف‌های غیرمجاز در معابر، دوبله پارک کردن، توقف در پیاده رو، سد معبر و… است. این موارد از شایع‌ترین تخلفاتی است که در سطح شهر تهران اتفاق می‌افتد وعدم استفاده از کلاه ایمنی نیز از دیگر مواردی است که به عنوان تخلف در سطح شهر تهران مشاهده می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان