آمریکا ۴۰۰ نهاد و شخص را به دلیل کمک به روسیه در جنگ با اوکراین تحریم کرد

مقامات آمریکایی معتقدند این شرکت ها و اشخاص به مسکو برای دور زدن تحریم های غرب و تقویت ارتش آن در جنگ علیه اوکراین کمک می کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز جمعه بیش از 400 نهاد و شخص را به دلیل حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین تحریم کرده است که این نهادها شامل شرکت های چینی نیز می شود.
 
به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی معتقدند این شرکت ها و اشخاص به مسکو برای دور زدن تحریم های غرب و تقویت ارتش آن در جنگ علیه اوکراین کمک می کنند.
 
واشنگتن بارها به پکن در مورد حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه هشدار داده است و صدها تحریم را با هدف محدود کردن توانایی مسکو برای بهره‌برداری از فناوری‌های خاص برای مقاصد نظامی وضع کرده است.
 
تحریم‌های روز جمعه شامل اقداماتی علیه شرکت‌هایی در چین می‌شود که در زمینه حمل و نقل ماشین‌آلات و میکروالکترونیک به روسیه فعالیت می‌کنند. بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا تحریم‌ها علیه 190 نهاد را تشریح می‌کند.
 
وزارت خزانه داری آمریکا  نیز اعلام کرد که شبکه های فراملی دخیل در تهیه مهمات و سایر  کالاها برای روسیه، کمک به میلیاردر های این کشور و دیگران برای فرار از تحریم ها و پولشویی از طریق تهیه طلا  را هدف قرار داده است.
 
 والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: «روسیه اقتصاد خود را به ابزاری در خدمت مجموعه صنعتی نظامی کرملین تبدیل کرده است.شرکت‌ها، موسسات مالی و دولت‌ها در سراسر جهان باید اطمینان حاصل کنند که از زنجیره‌های تامین نظامی-صنعتی روسیه حمایت نمی‌کنند.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان