شینا انصاری چرا پدیده کابینه است؛ از سیطره سرطان تا سریر ریاست بر محیط زیست

شینا انصاری در میان هشتگ‌های فراوانی که افراد درباره سرطان و میلشان به زنده بودن و امیدشان به سلامتی رواج پیدا کرده، در میان روایت‌ها و گزارش‌های روزانه افراد مبتلا به این بیماری که در صفحات مجازی منتشر می‌کنند، یادداشت‌هایش را جمع‌آوری و در کتابی با نام «گت مریضی» منتشر کرده.

شینا انصاری را نباید فقط با فعالیت‌های حوزه محیط زیست شناخت. او سال گذشته در کتابی، روزهای سخت ابتلا به سرطانش را روایت کرده بود.                   
 
به گزارش تابناک، خبری که روز گذشته، اول شهریور، درباره شینا انصاری منتشر شد، خیلی ساده شبیه دیگر خبرهای انتصاب بود: «رئیس جمهور با صدور حکمی شینا انصاری را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.» اما برای اهالی کتاب، بعد از هر انتصابی یک سوال هست. آیا این فرد اهل کتاب و نوشتن هم هست؟ و درباره خانم شینا انصاری پاسخ مثبت است. آن هم یک پاسخ مثبت خیلی خیلی متفاوت. 
 
چون سال گذشته، کتابی از شینا انصاری در نشر ورا منتشر شده با نام «گت مریضی». ظاهرا گت یعنی بزرگ. و گت مریضی اسمی است برای آن بیماری هولناکِ اسمش را نبری که اتفاقا خیلی‌ها درگیرش هست: سرطان. 
 
شینا انصاری در میان هشتگ‌های فراوانی که افراد درباره سرطان و میلشان به زنده بودن و امیدشان به سلامتی رواج پیدا کرده، در میان روایت‌ها و گزارش‌های روزانه افراد مبتلا به این بیماری که در صفحات مجازی منتشر می‌کنند، یادداشت‌هایش را جمع‌آوری و در کتابی با نام «گت مریضی» منتشر کرده. نوشتن را هم از همان اولین روزهای مواجهه با این بیماری ثبت کرده. البته هیچ ادعایی هم نکرده که این کتاب یک اثر تخصصی درباره سرطان است یا راهکارهایی خاص به مخاطبانش می‌دهد. بلکه، خودش هم تاکید کرده که این کتاب شیوه مواجهه من با سرطان بود و شاید به کار کسانی بیاید که نیاز به روحیه و تاب‌آوری بیشتری برای رویارویی با این بیماری دارند. 
 
نوشتن؛ نوشتن گاهی یک عصایی جادویی است که وقتی در بحران هستیم، وقتی دیگر دستمان به جایی بند نیست و اتفاقا نمی‌توان هر حرفی را برای دیگران گفت، قلم و کاغذ در سکوتی محض منتظر شنیدن حرف‌های ما می‌شوند. حرف‌هایی که الزاما از همان ابتدا به فکر انتشارشان نیستیم. بلکه فقط می‌خواهیم سبک شویم، صداهای توی ذهنمان ثبت شود و حتی خودمان را باور کنیم. 
 
انصاری در پشت جلد کتابش چه نوشت؟
 
انصاری در پشت جلد کتابش نوشته: «تلنگر سرطان بسیار سنگین است. از هم می‌پاشی، تکه‌تکه می‌شوی ولی در نهایت تکه‌هایت را جمع می‌کنی و به هم بند می‌زنی، زندگی برایت گوهری می‌شود ذی‌قیمت که اگر رنج و مرارت درمان بگذارد و اندک توانی بیابی، دوست داری بهتر و زیباتر زندگی کنی، می‌خواهی به شور زندگی چنگ بزنی، هدایای دنیا را بی‌معطلی و فوت وقت بپذیری، دم را دریابی و لحظه به لحظه زندگی کنی!» قشنگی ماجرا اینجاست که شینا انصاری که سال‌ها در حوزه محیط زیست فعالیت کرده و حالا سمت جدیدی را از آن خود کرده، به همه مخاطبان کتابش که دچار گت مریضی شده‌اند، نشان داده که توانسته تکه‌های وجودش را به هم بند بزند. همه چیز را که نباید سیاسی دید و تحلیل کرد... رشد انسان مهم‌تر از سیاست است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان