مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد

آغاز کوچ پاییزه عشایر پایتخت از ۱۵ شهریور

در کوچ پاییزه نیز هماهنگی لازم انجام شده که عشایر بدون دغدغه کوچ خود را انجام دهند و از عشایر خواست برای عبور دام از مسیرهای بزرگراهی در روز و با احتیاط کامل این کار را انجام دهند.

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ پاییزه عشایر پایتخت از 15 شهریورماه خبر داد.
 
فرشید ذبیحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه جامعه تولید کننده عشایر استان تهران از نیمه خرداد ماه در مناطق ییلاقی (سردسیر) شهرستان‌های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه مستقر شدند، اظهار کرد: پس از 100 روز زندگی و کار در این مناطق، از 15 شهریورماه این مناطق را ترک می کنند.
 
وی افزود: سعی شد عشایر در مناطق سردسیر با کمترین مشکل روبرو شوند و توزیع سیلندرهای گاز و آرد خوراکی به میزان کافی برای آنها انجام شد. همچنین در جهت سلامت دام ها با همکاری دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایر اقدام شد.
 
مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: همچنین سامانه‌های خورشیدی نیز در اختیار عشایر قرار داشت که سعی کردیم عشایر در زندگی با کمترین زحمت مواجه شوند و در جهت حفظ محیط زیست هم باشد. به عنوان مثال عشایر برای پخت و پز دیگر نیازی نبود از آتش استفاده کنند و از این سامانه‌ها استفاده می‌کردند.
 
ذبیحی تأکید کرد: در کوچ پاییزه نیز هماهنگی لازم انجام شده که عشایر بدون دغدغه کوچ خود را انجام دهند و از عشایر خواست برای عبور دام از مسیرهای بزرگراهی در روز و با احتیاط کامل این کار را انجام دهند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان