ادعای متا: نفوذ هکرهای ایران به حساب واتساپ مقامات آمریکا و اسرائیل

متا مدعی شده هکرهای ایرانی تلاش داشتند حساب های واتساپ مقامات فعلی و سابق آمریکا و اسرائیل را هک کنند.

شرکت متا به عنوان مالک سکوهای پیام رسان" فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام" در اعلامیه ای مدعی شد هکرهای وابسته به ایران سعی داشتند حساب های واتساپ مقامات و شخصیت های آمریکایی و اسرائیلی را هک کنند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، شرکت متا مدعی شده تلاش این هکرهای مرتبط با ایران را شناسایی و خنثی کرده است.

هفته گذشته نیز سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدعی تلاش هکرهای ایرانی برای نفوذ به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بودند.

ادعای متا: رخنه هکرهای ایران به حساب واتساپ مقامات آمریکا و اسرائیل 

شرکت متا روز جمعه (دیروز) در اعلامیه ای مدعی شد که پس از کشف تلاش‌های یک گروه هکری مرتبط با ایران با استفاده از پیام‌رسان واتساپ به کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده که جانب احتیاط پیشه کنند.

بنا بر مدعای متا، این هکرها با باز کردن حساب‌هایی در واتساپ با عنوان های مختلف، خود را به عنوان پشتیبانی فنی از AOL، گوگل، یاهو و مایکروسافت معرفی می‌کردند.

متا مدعی شده: این خوشه فعالیت که از ایران سرچشمه می گیرد، "به نظر می رسد که بر مقامات سیاسی و دیپلماتیک و دیگر شخصیت های عمومی، از جمله برخی افراد مرتبط با دولت های پرزیدنت بایدن و رئیس جمهور سابق، ترامپ تمرکز داشته باشد."

متا این رخنه هکری را به یک بازیگر دولتی با نام APT42 نسبت داده که با نام‌هایی چون "گربه جذاب"، "طوفان شن نعنا" (فسفر سابق)،"TA453" و "گارودای زرد" نیز شناخته می‌شود.

فعالیت این گروه هکری، به دلیل قرار دادن نرم افزارهای نظارتی بر روی تلفن های همراه قربانیان خود مشهور است. به گفته محققانی که فعالیت های سایبری این گروه را دنبال می‌کنند، این نرم‌افزار گروه هکری را قادر می‌سازد تا تماس‌های سوژه های خود را ضبط کند، پیام‌های متنی آنها را برباید و دوربین‌ها و میکروفون‌های گوشی آنها را روشن کند.

بنا بر این ادعا، احتمال زیادی می رود که این رخنه  سایبری به گروه های هکری  وابسته به سپاه پاسداران ایران مرتبط باشد. 

شرکت مادر فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام، در بیانیه خود گفته پس از اینکه کاربران فعالیت مشکوکی را گزارش کردند و هیچ مدرکی دال بر به خطر افتادن حساب های هدفمند واتساپ ندیدند، این حساب ها را مسدود کرده است.

متا گفته این افراد هدف قرار گرفته در این رخنه سایبری، در اسرائیل، سرزمین‌های فلسطینی، ایالات متحده و بریتانیا مستقر بوده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان