پیش بینی هواشناسی در پنج روز آینده؛ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بیشتر استان‌ها /ماندگاری هوای گرم

شدت افزایش غلظت آلودگی جوی علاوه بر مناطق غرب و جنوب غربی در بخش‌های شرقی کشورمان و در استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. برای زائران در گذرگاه‌های استان خوزستان استفاده از ماسک ضروری است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای برخی نقاط کشور خبر داد.
 
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی پنج روز آینده اظهار کرد: از امروز (3 شهریور) در برخی نقاط استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
 
او ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.
 
رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (4 شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 29 و 37 درجه سانتیگراد و پس فردا (5 شهریور) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای 27 و 38 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
ضیاییان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 47 و 50 دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.
 
همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تداوم هوای گرم تابستانی در نقاط مختلف کشور و احتمال بارش‌ها در نوار شمالی و دامنه‌های زاگرس پیش بینی می‌شود. امروز (3 شهریور) در ارتفاعات شمالی آذربایجان غربی، بخش‌هایی از استان اردبیل، برخی از مناطق مرتفع استان مازندران و با شدت کمتر در استان گیلان احتمال بارندگی وجود دارد.
 
برای سه روز آینده در دامنه‌های زاگرس، بخش‌های جنوبی استان مرکزی، جنوب استان همدان، لرستان، بخش‌هایی از استان ایلام، شرق و شمال شرق استان خوزستان، ارتفاعات زاگرس در چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از فارس، هرمزگان و جنوب استان کرمان احتمال بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
 
بیشترین شدت وزش باد در شرق کشور، شمال استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، یزد، کرمان و بخش‌هایی از استان اصفهان، جنوب استان تهران پیش بینی می‌شود. در مناطقی از غرب کشور، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.
 
شدت افزایش غلظت آلودگی جوی علاوه بر مناطق غرب و جنوب غربی در بخش‌های شرقی کشورمان و در استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. برای زائران در گذرگاه‌های استان خوزستان استفاده از ماسک ضروری است.
 
ماندگاری هوای گرم تابستانی در بیشتر نقاط مختلف کشور پیش رو است. این شرایط در غرب وجنوب غرب بیشتر و قابل توجه تر خواهد بود. تغییرات دمایی در گذرگاه مهران 31 تا 47، چذابه 30 تا 45 و شلمچه 30 تا 44 پیش بینی می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان