آمریکا خط قرمز جدیدی برای همکاران اقتصادی روسیه تعیین کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، خط قرمز جدیدی برای کشورهایی که با روسیه همکاری اقتصادی دارند، تعیین کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا کشورهای طرف همکاری با بانک های روسیه را به تحریم تهدید کرد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا کشورهایی که اجازه فعالیت بانک های روسی را می دهند، تهدید به تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که کشورهایی که روابط اقتصادی خود را با روسیه حفظ می کنند، در صورتی که به بانک های روسی اجازه دهند شعبه های محلی خود را برای تسهیل تجارت دوجانبه فعال کنند، تحریم خواهند شد.

وزارت خزانه داری آمریکا هدف از این اقدامات، را مسدود کردن مسیرهای مسکو برای دور زدن تحریم‌های فعلی عنوان کرد. بنا به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقامات روسیه از طرح‌های مبهم برای پرداخت هزینه کالاهای دو منظوره استفاده می‌کنند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: واشنگتن از تلاش‌های روسیه برای تسهیل روند دور زدن تحریم‌ها از طریق افتتاح شعبه‌های خارجی و شعبه‌های جدید مؤسسات مالی روسیه آگاه است.

واشنگتن از زمان آغاز درگیری در اوکراین در فوریه 2022، با وضع چند دور تحریم، تعامل بانک های خارجی با شرکت ها و سازمان های مالی روسیه را هدف قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان