هشدار به زائران: از بازگشت در روز اربعین خودداری کنید

سید مجید میراحمدی با اشاره به حضور یک میلیون زائر ایرانی در عراق، نسبت به بازگشت همزمان آنها در روز اربعین هشدار داد و از زائران خواست تا برای جلوگیری از ازدحام و تسهیل در بازگشت، در روزهای بعد از اربعین به کشور بازگردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به حضور یک میلیون زائر ایرانی در عراق، گفت: زائران سعی کنند روز اربعین به کشور بازنگردند.

به گزارش مهر، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره بازگشت زائران از سفر اربعین گفت: حدود یک میلیون زائر هنوز به کشور بازنگشته‌اند. اگر هفتاد درصد آنها خودروی شخصی داشته باشند یعنی 300 هزار نفر خودروی شخصی ندارند. اگر هر اتوبوس اگر متوسط 30 مسافر ظرفیت داشته باشد، به 10 هزار اتوبوس برای انتقال این زائران نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما همواره در خواست داشته‌ایم که زائران قبل از اربعین به کشور برگردند ولی الان می‌گوئیم که زائرانی که تا الان به کشور برنگشته‌اند، روز اربعین نیز برنگردند چون تأمین این 10 هزار اتوبوس در یک روز محال است. زائران اگر امکان باقی ماندن در عراق را دارند، در روزهای بعد از اربعین به کشور بازگردند. با این حال قرارگاه حمل و نقل ما در مهران در آماده‌باش کامل است تا زائران در مرزها دچار ماندگاری نشوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: بخش اعظم موکب داران عراقی تا عصر اربعین فعال هستند ولی در نجف همچنان بعد از اربعین هم فعال هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان