نگرانی از شیوع اوروپوچه در جهان/ از حشرات منتقل می شود و درمان ندارد (فیلم)

نگرانی از شیوع اوروپوچه در جهان افزایش می یابد. این ویروس از حشرات منتقل می شود و درمانی ندارد. تعداد مبتلایان به این ویروس در سال جاری ۱۰ برابر سال ۲۰۲۳ برآورد شده و این موضوع سازمان‌های بهداشت در سراسر جهان را نگران کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا از شناسایی 19 مبتلا به ویروس اوروپوچه خبر داد.

موارد مبتلا به ویروس اوروپوچه در آلمان، ایتالیا و اسپانیا تائید شده است. این ویروس با نام بیماری حیوان تنبل نیز شناخته می‌شود.

به گزارش عصرایران به نقل از پاپیولارمکانیکز، هنوز شواهدی در باره انتقال انسان به انسان این ویروس وجود ندارد اما مقامات بهداشت شاهد افزایش شدید مبتلایان در سراسر جهان بوده اند.

اورپوچه علائمی شبیه دنگی، تب زیکا و چیکونگونیا دارد که همگی از بیماری‌های ویروسی هستند و عامل انتقال آنها پشه و برخی از حشرات کوچک به شمار می آیند. با این حال شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس بسیار پائین است.

در حالیکه جهان به پنجمین سالگرد شناسایی اولین مورد کووید 19 نزدیک می شود، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به ویروس قابل انتقال اوروپوچه چشم دوخته است.

برخلاف ویروس مرگبار کووید که باعث همه گیری جهانی گذشته شد، اوروپوچه هنوز مرگبار محسوب نمی‌شود.

تعداد مبتلایان به این ویروس در سال جاری 10 برابر سال 2023 برآورد شده و این موضوع سازمان‌های بهداشت در سراسر جهان را نگران کرده است.

این بیماری که با نام ویروس حیوان تنبل معروف است و در بین این حیوانات نیز شیوع می‌یابد، با نیش پشه منتقل می‌شود.

ویروس اوروپوچه برخلاف کرونا یک ویروس جدید نیست و اولین مورد آن در سال 1955 در منطقه روستایی "وگا د اوروپوچه" در در نزدیکی رود اوروپوچه در تیرینیداد و توباگو کشف شد.

با اینکه ویروس در جنوبی ترین جزیره کارئیب ظاهر شد بومی حوزه امازون است.

براساس گزارش سازمان کنترل وپیشگیری  از بیماری آمریکا تا سال 2000 بیشترین موارد این بیماری در برزیل، پاناما، کلمبیا، پرو دیده شد و در این کشورها باقی ماند.

در ژوئن گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اولین مورد مبتلا به این ویروس را در کوبا گزارش کرد. حالا مقامات بهداشتی اروپا از شناسایی مبتلایان در ایتالیا، آلمان، اسپانیا می گویند. اکثر افراد مبتلا مسافرانی هستند که از کوبا به اروپا بازگشته اند.

 ازاول ژانویه تا ابتدای اگوست سال 2024، حدود 8 هزار مبتلا به این ویروس گزارش شده که جهشی بزرگ در برابر 823 مورد ثبت شده سال گذشته به شمار می‌آید.

حدود 60  درصد مبتلایان علائمی مانند سردرد، حالت تهوع، تب، درد عمومی یا درد مفاصل را تجربه می‌کنند با این حال علائم می‌تواند وخیم‌تر شده و به استفراغ، درد شکم، اسهال و خستگی شدید منجر شود.

از 8 همبتلای اوروپوچه 2 نفر جان خود را از دست داده اند و علائمی از انتقال به جنین، مرگ و ناهنجاری جنین دیده شده اما تحقیقات بیشتر ‌در این زمینه در حال انجام است.

جزئیات تکمیلی در باره این ویروس را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 

 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان