کوهنورد ۵۰ ساله در دزفول جان باخت

عملیات ۱۸ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات کوهنوردی که از کوه هفت‌تنان دزفول سقوط کرده بود، با شکست مواجه شد و این فرد جان خود را از دست داد.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دزفول گفت: علیرغم عملیات 18 ساعته نجاتگران این جمعیت برای نجات فردی که از کوه "هفت‌تنان" این شهرستان سقوط کرده بود، این مرد 50 ساله جان باخت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، مصطفی طحان شنبه شب بیان کرد: دیروز حادثه‌ سقوط این فرد از کوه هفت‌تنان بخش سردست دزفول توسط مرکز کنترل عملیات فوریت های پزشکی به این جمعیت گزارش شد.

وی اظهارکرد: پس از تماس با همراهان مصدوم، گروه سه نفره ای از نجاتگران فنی کوهستان به منطقه اعزام شد، که با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا و وضعیت منطقه، امکان پرواز بالگرد اورژانس مقدور نبود و تیم نجات به همراه راهنمایان محلی پس از ساعت‌ها پیاده‌روی در وضعیت آب و هوایی دشوار به موقعیت مد نظر رسید.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: دسترسی به مصدوم با توجه به عمق زیاد دره نیازمند عملیات فنی پیچیده و بسیار خطرناکی بود که تا پاسی از شب ادامه یافت و نجاتگران و نیروهای محلی سرانجام به مصدوم که دارای علائم حیاتی بود، رسیدند.

طحان به انجام اقدامات ضروری اولیه برای نجات این مصدوم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مصدوم به دلیل شدت جراحات و ترومای متعدد با وجود تلاش بسیار زیاد نجاتگران و احیای قلبی، ریوی، هنگام انتقال از دره جان خود را از دست داد و پیکر متوفی پس از چند ساعت پیمایش در کوه، تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان