هرگز از پیرترین افراد جهان توصیه برای سلامتی نخواهید!

مرگ پیرترین فرد جهان، ماریا برانیاس موررا(Maria Branyas Morera)، در سن ۱۱۷ سالگی ممکن است باعث شود بسیاری در مورد رازهای یک زندگی فوق‌العاده طولانی فکر کنند، اما دانشمندان می‌گویند که بهتر است از بهره‌گیری از توصیه‌های او در مورد طول عمر ۱۰۰ ساله خودداری شود.

دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا برخی افراد بیش از 100 سال عمر می‌کنند، اما بر این باورند که بهتر است از دریافت توصیه‌های سلامتی از خود فرد صد ساله خودداری شود.

به گزارش ایسنا، مرگ پیرترین فرد جهان، ماریا برانیاس موررا(Maria Branyas Morera)، در سن 117 سالگی ممکن است باعث شود بسیاری در مورد رازهای یک زندگی فوق‌العاده طولانی فکر کنند، اما دانشمندان می‌گویند که بهتر است از بهره‌گیری از توصیه‌های او در مورد طول عمر 100 ساله خودداری شود.

به نقل از گاردین، براساس وبسایت رکوردهای جهانی گینس، برانیاس معتقد است که طول عمر او ناشی از «نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، تماس با طبیعت، ثبات عاطفی، عدم وجود نگرانی و پشیمانی، مثبت اندیشی زیاد و دوری از افراد سمی» است.

با این حال، ریچارد فراقر(Richard Faragher)، استاد دانشگاه برایتون، می‌گوید که در واقعیت، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا دریابند چرا برخی از افراد بالای 100 سال عمر می‌کنند.

او افزود که دو نظریه اصلی وجود دارد.

او گفت اولین مورد این بود که برخی افراد اساسا خوش شانس بوده‌اند. به عبارت دیگر، صرفا اینکه 100 ساله‌ها عادات خاصی داشتند، به این معنی نیست که این عادت‌ها باعث طول عمر آنها شده است و این یک اشتباه در منطق است که به عنوان سوگیری بقا شناخته می‌شود.

او افزود: صرفا به این دلیل که از کشیدن 60 سیگار در روز جان سالم به در برده‌اید، به این معنی نیست که 60 سیگار در روز برای شما خوب است.

او گفت نظریه دوم این بود که صدساله‌ها دارای ویژگی‌های ژنتیکی خاصی هستند که آنها را برای زندگی طولانی‌تر تجهیز می‌کند و به عبارت دیگر آنها در نتیجه ژنتیک‌شان قوی‌تر می‌شوند.

با این حال، هر دو نظریه به یک هشدار منتج می‌شوند: هرگز، نکات سلامتی و سبک زندگی را از یک فرد 100 ساله نگیرید.

او افزود: آنچه که بیشتر اوقات در مورد اکثر 100 ساله‌ها می‌بینید این است که آنها ورزش زیادی نمی‌کنند. اغلب، رژیم غذایی آنها نسبتا ناسالم است، با اشاره به اینکه برخی از 100 ساله‌ها نیز سیگاری بوده‌اند.

او گفت: این در مواجهه با شواهد اپیدمیولوژیک زیادی که ما در مورد چگونگی افزایش امید به زندگی سالم در اختیار داریم، نادرست است.

وی افزود که یک مطالعه بزرگ نشان داد که سیگار نکشیدن، ورزش کردن و خوردن پنج وعده میوه و مصرف سبزیجات در روز می‌تواند امید به زندگی را تا 14 سال افزایش دهد.

او گفت: این واقعیت که صدساله‌ها بسیاری از این کارهای ناسالم را انجام می‌دهند و هنوز هم طول عمر بالایی دارند، نشان می‌دهد که آنها یا خوش‌شانس هستند یا از لحاظ ژنتیکی بسیار قوی هستند.

برانیاس اذعان داشت که شانس در زندگی طولانی او نقش داشته است، در حالی که دخترش روزا مورت زمانی آن را به ژنتیک نسبت داد. مورت در سال 2023 به تلویزیون منطقه‌ای کاتالونیا گفت: او هرگز به بیمارستان نرفته است، هیچ استخوان او نشکسته است، او خوب است، او درد ندارد.

دیوید سینکلر(David Sinclair)، مدیر اجرایی مرکز بین‌المللی طول عمر، می‌گوید: از حدود 100 سال پیش، آنچه که ما شروع به دیدن آن کردیم، پیشرفت‌های عظیمی در امید به زندگی بود که ناشی از بهبود در کاهش احتمال مرگ کودکان به دلیل وجود واکسیناسیون و آب تمیز است.

اما او گفت که دولت‌ها همچنین باید برای کمک به افراد برای انتخاب‌های سالم‌تر اقداماتی انجام دهند. انتخاب‌هایی که در نهایت به آنها کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشند و افزود که بسیاری از مردم در محیط‌هایی زندگی می‌کنند که ورزش کردن، خوب غذا خوردن یا اجتناب از آلودگی دشوار است.

همانطور که سینکلر گفت، در حالی که اخبار مربوط به 100 ساله‌ها شاد به نظر می‌رسد، اغلب مشخص می‌شد که چنین افرادی با چالش‌هایی مانند زندگی چندین ساله در تنهایی روبرو هستند.

او گفت: واقعیت همیشه آنقدر که به نظر می‌رسد مثبت نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان