آیا مدیر صرافی بایننس واقعاً آزاد شده؟ ژائو الآن کجاست؟

قابل توجه است که شرایط حبس ژائو در یک زندان فدرال با امنیت پایین در سانتا باربارا، بسیار متفاوت با شرایط حبس سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، است. در حال حاضر سم بنکمن در نیویورک در حال گذراندن ۲۵ سال حبس است.

بر خلاف شایعات به وجود آمده، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق بایننس، از زندان آزاد نشده، بلکه به یک مرکز اداری در منطقه بزرگ لس‌آنجلس منتقل شده است.

به گزارش رمزارز نیوز، این انتقال 38 روز قبل از زمان برنامه‌ریزی‌شده برای آزادی او صورت گرفته است. ژائو به دلیل نقض قانون محرمانگی بانک‌ها (BSA) در نوامبر سال گذشته به چهار ماه حبس محکوم شده بود.

او اکنون تحت مدیریت ورود مجدد به واحد مسکونی (RRM) لانگ بیچ قرار دارد که بر مجرمان فدرال در مناطق مرکزی و جنوبی کالیفرنیا نظارت می‌کند.

قابل توجه است که شرایط حبس ژائو در یک زندان فدرال با امنیت پایین در سانتا باربارا، بسیار متفاوت با شرایط حبس سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، است. در حال حاضر سم بنکمن در نیویورک در حال گذراندن 25 سال حبس است.

ژائو در نوامبر گذشته از سمت مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری کرد و به اتهام جنایی اعتراف کرد. این اعتراف به عنوان بخشی از توافقی با مقامات ایالات متحده بود که شامل پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه مدنی برای بایننس و ممنوعیت وی از داشتن نقش اجرایی در هر شرکت کریپتویی در آینده بود.

اکنون با وجود گمانه‌زنی‌ها، هیچ مدرک معتبری مبنی بر آزادی ژائو پس از انتقال به مرکز جدید وجود ندارد.

طبق گزارش بلومبرگ، ژائو با دارایی خالص بالغ بر 36.5 میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین افرادی است که تا به حال در ایالات متحده دستگیر شده است.

امروز توکن بومی بایننس (BNB)، برای اولین بار در یک ماه گذشته، به محدوده قیمتی 597.54 دلار رسید. این در حالی است که بایننس کوین در 5 آگوست به کمترین میزان خود یعنی 400 دلار رسیده بود.

با وجود افزایش قیمت اخیر، بایننس کوین همچنان بیش از 19 درصد از اوج تاریخی خود، یعنی 717 دلار، پایین‌تر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان