آنفلوانزای تفلون چیست؟

این بیماری شبیه به آنفلوانزا است و به دلیل سوختن تابه‌های نچسب در دمای بالا رخ می‌دهد!

موارد تایید شده بیماری آنفلوانزای تفلون نادر هستند، اما دانشمندان می‌گویند برخی از ماهی تابه‌ها می‌توانند در دمای بالا بخارات مضری تولید کنند.
 
به گزارش فرارو به نقل از واشینگتن پست، طی دو دهه گذشته، مراکز پزشکی ایالات متحده بیش از 3600 گزارش از تب دود پلیمری دریافت کرده‌اند. این بیماری شبیه به آنفلوانزا است و به دلیل سوختن پوشش شیمیایی موجود در برخی تابه‌های نچسب در دمای بالا رخ می‌دهد. تفلون و بسیاری دیگر از تابه‌های نچسب با ماده پلی تترا فلوئورواتیلن ساخته می‌شوند. این ماده باعث می‌شود تابه‌ها د رمحیط و هنگام استفاده مکرر تا سال‌ها سالم بمانند. پژوهش‌ها نشان داده است ظروف نچسب ساخته شده با این ماده در صورت استفاده طبق دستورالعمل بی خطر هستند. با این حال در دما‌های بسیار بالا این ماده می‌سوزد و باعث بوجود آمدن بخار‌هایی خطرناک می‌شود. جولی وبر، مدیر مرکز بهداشتی جلوگیری از مسمومیت ایالت میسوری در آمریکا، گفت: «این تابه‌ها حتما باید طبق دستورالعمل استفاده شوند. تب تفلون ناشی از استفاده نادرست این تابه‌هاست.»

تب دود پلیمری چیست و چقدر شایع است؟

تب دود پلیمری مجموعه‌ای از علائم شبیه آنفلوانزا است که با تنفس بخار از یک ظرف نچسب بیش از حد گرم شده رخ می‌دهد. کیتلین براون، مدیر سازمان غیرانتفاعی درمان مسمومیت آمریکا فاش کرد موارد تأیید شده از این بیماری تا به حال کم بوده است. با این حال، مریان امیرشاهی، مدیر مرکز ملی درمان مسمویمت در واشنگتن، بر این باور است این بیماری معمولا با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود و کمتر به درستی شناسایی می‌شود. علائم تب تفلون تب، لرز و سردرد است که در همه جای دنیا به عنوان علائم سرماخوردگی شناخته می‌شوند. علائم این بیماری تنها یک یا دو روز طول می‌کشند بنابراین موارد بسیار کمی از تب تفلون گزارش داده می‌شوند.
 
شرکت تفلون است از اظهار نظر در مورد این بیماری و موارد گزارش شده از آن خودداری کرده است. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات یک دهه گذشته ایمنی موادی که در پوشش‌های نچسب استفاده می‌شوند را تأیید می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد این مواد به بدن جذب نمی‌شوند و در صورت مصرف تصادفی نیز به سرعت از بدن دفع می‌شوند.»

چگونه از تابه‌های نچسب استفاده کنم؟

از گرم کردن بیش از حد تابه‌های نچسب خودداری کنید. طبق دستورالعمل تفلون، تابه‌های نچسب خالی خیلی سریع به دمای بالا می‌رسند. مهم است تابه خود را همیشه با غذا، کره یا روغن بر روی حرارت قرار دهید. حتماَ به خاطر داشته باشید که نباید ظروف نچسب را در معرض دمای بسیار بالا قرار دهید. اگر می‌خواهید از این ظروف در فر استفاده کنید دما باید میان 230 تا 260 درجه باشد. دمای دقیق بسته به اندازه و برند تابه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دستورالعمل تفلون بیان می‌کند: «از ظروف پخت و پز نچسب در فر‌های داغتر از 260 درجه سانتیگراد استفاده نکنید.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان