راهبران مترو: برای جبرانِ کمبودِ نیروی انسانی، فاصله‌ی اعزام قطارها را افزایش دادند

این کمبودِ نیرو، به خصوص از ابتدای امسال و در پیِ بازنشسته شدنِ برخی از همکاران و عدم جذبِ نیروی جدیددر مترو بیشتر شده است.

راهبران مترو می‌گویند: تصمیم جدیدِ مدیریت این بوده که اضافه‌کاریِ راهبرها را حذف کند و برای عملیاتی شدنِ آن، تصمیم گرفته‌اند حرکتِ قطارها را بهینه کنند؛ یعنی فاصله‌ی اعزام قطارها را زیاد کنند!
 
جمعی از راهبران مترو تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از کمبودِ نیروی راهبر، قطع اضافه‌کاری راهبران و به تبعِ این وضعیت، تصمیم مدیریتِ مترو برای افزایشِ فاصله‌ی زمانیِ حرکت قطارها خبر دادند. 
 
به گفته‌ی این نیروها، طی چند روز گذشته، مدیرانِ عملیاتی جلسه گذاشته‌اند و با اخذ تصمیمی تحت عنوان «بهینه‌سازی حرکتِ قطارها» فاصله‌ی بین حرکت قطارها را بیشتر کرده‌اند؛ که این تصمیم از چند روزِ گذشته در حال اجرا شدن است. 
 
آن‌ها از کمبودِ نیروی عملیاتیِ مترو خبر می‌دهند و می‌گویند: این کمبودِ نیرو، به خصوص از ابتدای امسال و در پیِ بازنشسته شدنِ برخی از همکاران و عدم جذبِ نیروی جدید بیشتر شده است. 
 
راهبران مترو توضیح می‌دهند: از سال 90 تاکنون هیچ نیرویی از طریق آزمون استخدامی جذب نشده است. البته جذب نیرو در دوره‌ی شهرداری آقای قالیباف به صورت پراکنده و بدون آزمون استخدامی انجام شد، اما حتی این نیروها که اکثرا به به شکل قرارداد موقت کار می‌کنند، نتوانسته‌اند مسئله‌ی کمبود نیروی عملیاتی را جبران کنند. 
 
آن‌ها می‌گویند: طی سالهای گذشته به مرور، خطوط مختلف گسترش پیدا کرد و ایستگاه‌های جدید راه افتاد، اما نیرو به اندازه‌ی نیاز اضافه نشد و مدیریتِ مترو مشکل کمبودِ نیرو را با اضافه کاریِ نیروهای موجود حل می‌کرد. مشکلاتِ اقتصادی سب می‌شد همکاران مخالفتی با اضافه‌کاری نداشته باشند. 
 
این راهبران ادامه می‌دهند: تصمیم جدیدِ مدیریت این بوده که اضافه‌کاریِ راهبرها را حذف کند و برای عملیاتی شدنِ این تصمیم مقرر شده حرکتِ قطارها را بهینه کنند؛ یعنی فاصله‌ی اعزام قطارها را زیاد کنند! 
 
آن‌ها می‌گویند: این تصمیم مشکلاتِ بسیاری برای شهروندان به وجود می‌آورد و به خصوص از ابتدای مهرماه و با بازگشاییِ مدارس و دانشگاه‌ها مشکلات چندین برابر خواهد شد. ازدحام قطارها به دلیلِ افزایشِ زمانِ اعزام بالا می‌رود و تهویه‌ی قطارها پاسخ‌گوی این حجم از مسافر نخواهد بود. ضمن اینکه با افزایش وزن، خط ترمز طولانی‌تر می‌شود و این موضوع نیز ایمنی را کاهش می‌دهد و جان مسافران را به خطر می‌اندازد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان