یورین بگ برای جانبازان نخاعی تامین و وارد کشور شد

در هفته گذشته یورین بگ یا کیسه های ادرار وارد شده و از گمرک نیز ترخیص شده است و به زودی وارد بنیاد شهید شده و در اختیار جانبازان قرار خواهد گرفت. یکی از مشکلات جانبازان نخاعی نبود کیسه ادرار بود که خوشبختانه این کیسه‌ها وارد و به زودی در اختیار جانبازان نخاعی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از ترخیص یورین بگ یا کیسه‌های ادرار وارد شده از گمرک خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جانبازان نخاعی نبود کیسه ادرار بود که خوشبختانه با همتی که نیروهای بنیاد داشتند، این کیسه‌ها وارد و به زودی در اختیار جانبازان نخاعی قرار می‌گیرد.
 
«عبدالرضا عباسپور» سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح جامع سلامت جامعه ایثارگری گفت: ما از دو دهه گذشته خدمات سلامت را برای بنیاد شهید تعریف کردیم و هرم سلامت را برای درمان ایثارگران در نظر گرفته‌ایم. در قاعده این هرم بحث بیمه‌های همگانی وجود دارد و سطح به سطح آن را افزایش داده و بالاتر آمدیم.
 
وی ادامه داد: استفاده از بیمه‌های تکمیلی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای که در اختیار استان‌ها قرار دارد و بعد از آن پزشکان پایش سلامت است که بیماری‌های ایثارگران را پایش می‌کنند. در حال حاضر نیز حدود 240 هزار نفر در طرح پایش سلامت هستند و با استفاده از حدود هزار پزشک پایش سلامت آن‌ها ارزیابی می‌شود.
 
سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در سطح بعد این برنامه اعزام تیم‌های تخصصی به استان‌ها را داریم که در صورت نیاز خانواده‌ها ویزیت می‌شوند. در بخش پزشکان پایش سلامت، پزشکان در صورت نیاز در منزل و یا در مطب و یا در کلینک‌های خاصی که در استان‌ها داریم ایثارگران و جامعه هدف را ویزیت می‌کنند و برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل داده می‌شود و در صورتی که نیاز باشد توسط تیم‌هایی به استان‌ها اعزام می‌کنیم ویزیت مجدد می‌شوند.
 
عباسپور خاطرنشان کرد: در صورت نیاز ایثارگر به استان‌های همجوار و یا تهران اعزام می‌شود و در بیمارستان‌های تخصصی مانند مصطفی خمینی، خاتم‌الانبیاء و یا ساسان بستری می‌شوند و درمان‌های لازم را دریافت می‌کنند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مصوبه مجلس درخصوص اخذ مجوز واردات 35 نوع اقلام مصرفی جانبازان که در دوره پیشین مدیریت بنیاد شهید مطرح شده بود، گفت: برخی از ایثارگران و جانبازان به ویژه اینکه این مورد در جانبازان زیاد دیده می‌شود، نیازمند داروهای خاص هستند؛ داروهایی که در فارماکوپه کشور و در تولید داخل وجود دارد ممکن است پاسخگوی درمان این افراد نباشد.
 
سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از همین‌رو ما بر این موضوع نظارت داریم و مدیریت می‌کنیم و با استفاده از سیستم‌های کشوری مانند هلال احمر و یا سایر جاهای دیگر داروهای مورد نیاز را اعلام می‌کنیم تا وارد کنند و آنها در اختیار ایثارگران قرار می‌دهیم.
 
عباسپور گفت: در هفته گذشته یورین بگ یا کیسه‌های ادرار وارد شده و از گمرک نیز ترخیص شده است و به زودی وارد بنیاد شهید شده و در اختیار جانبازان قرار خواهد گرفت. یکی از مشکلات جانبازان نخاعی نبود کیسه ادرار بود که خوشبختانه با همتی که نیروهای بنیاد داشتند این کیسه‌ها وارد و به زودی در اختیار جانبازان نخاعی قرار می‌گیرد.
 
وی درباره برنامه‌های حوزه سلامت بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: یکی از اقدامات ما در این دوره این است که برنامه‌هایی را که در سال‌های قبل اجرا می‌کردیم را باید لکه‌گیری کنیم و مشکلات آن‌ها احصا و این برنامه‌ها تکمیل شود و همچنین از تجارب متخصصانی که با بنیاد شهید همکاری داشتند استفاده کنیم یا از مرکز دانش‌پژوهان با استفاده از نخبگان جامعه ایثارگری بتوانیم برنامه‌هایمان را بسط و توسعه دهیم و خدمات جدیدی را به ایثارگران ارائه دهیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان