۱۰ کشور که بیشترین منابع طبیعی جهان را در اختیار دارند؛ از آمریکا و هند تا قزاقستان

روسیه بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد. این کشور با ۱.۳۲ کوادریلیون متر مکعب گاز، حدود ۲۰ درصد از کل ذخایر جهانی گاز طبیعی را در اختیار دارد.

چه بخواهیم چه نخواهیم، همه ما در زندگی‌مان به منابع طبیعی وابسته‌ایم؛ از برق خانه‌هایمان گرفته تا تلفن‌های همراهمان.

به گزارش روزیاتو، استفاده از برخی از این منابع از نظر پایایی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد که هنوز فاصله زیادی تا جایگزینی کامل منابعی مانند سوخت‌های فسیلی داریم.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که منابع اصلی سوخت و مواد معدنی جهان از کجا می‌آیند؟

روسیه

روسیه بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد. این کشور با 1.32 کوادریلیون متر مکعب گاز، حدود 20 درصد از کل ذخایر جهانی گاز طبیعی را در اختیار دارد.

همچنین روسیه دارای منابع زیادی از جمله زغال‌سنگ، نفت، طلا، چوب و فلزات نادر است. این کشور با وجود 6,800 تن طلا، دومین ذخایر بزرگ طلا در جهان را دارد که بیش از 12 درصد از کل طلای جهان است.

استرالیا

استرالیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی مایع است و ذخایر نفت این کشور در پایان سال 2021 معادل 2.4 میلیارد بشکه بوده است.

اما منابع طبیعی استرالیا محدود به این سوخت‌ها نیست و شامل زغال‌سنگ، چوب، مس، سنگ آهن، طلا و اورانیوم نیز می‌شود. همچنین این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده زغال‌سنگ در جهان بوده و 29 درصد از صادرات جهانی زغال‌سنگ را به خود اختصاص داده است.

چین

ارزش منابع طبیعی چین به 23 تریلیون دلار می‌رسد. زغال‌سنگ و مواد معدنی نادر، 90 درصد از منابع طبیعی این کشور را تشکیل می‌دهند.

چین دارای ذخایر عظیمی از نفت، گاز طبیعی، طلا، آلومینیوم و دیگر مواد معدنی است.

آمریکا

ارزش برآوردشده منابع طبیعی ایالات متحده آمریکا معادل 45 تریلیون دلار است. تقریباً 90 درصد از این مقدار مربوط به منابع چوب و زغال‌سنگ است. ایالات متحده در سال 2020 بزرگ‌ترین ذخایر زغال‌سنگ در جهان را داشت.

همچنین آمریکا دارای ذخایر بزرگ مس، طلا، نفت، گاز طبیعی، سرب، مولیبدن، فسفات، عناصر نادر، اورانیوم، بوکسیت، آهن، جیوه، نیکل، پتاس، نقره، تنگستن، روی، نفت، گاز طبیعی و چوب است.

هند

هند منابع نفت و گاز، طلا، نقره، سنگ آهن، مس، زغال‌سنگ، کلسیم، سنگ فسفات و… به ارزش 400 تا 500 میلیارد دلار را دارد.

منابع معدنی اصلی هند شامل زغال‌سنگ (رتبه چهارم در جهان)، سنگ آهن، سنگ منگنز، سنگ لیتیوم (رتبه ششم در جهان)، میکا، بوکسیت، کرومیت، گاز طبیعی، الماس، سنگ آهک و توریم است. ذخایر نفت هند در حال حاضر 25 درصد از تقاضای داخلی این کشور را تأمین می‌کند.

قزاقستان

جمهوری قزاقستان دارای ذخایری شامل بیش از 72 منبع طبیعی مختلف، از جمله نفت، گاز، طلا، زغال‌سنگ، آهن، اورانیوم، منگنز، بوکسیت و کرومیت است. نفت و گاز 97 درصد از کل درآمدهای منابع طبیعی دولت قزاقستان را تشکیل می‌دهند.

نامیبیا

نامیبیا یکی از مهم‌ترین کشورها در زمینه استخراج الماس، هم در خشکی و هم در دریا است. همچنین این کشور منابع طبیعی غنی از جمله اورانیوم، مس، روی، سرب، منیزیم، کادمیوم، آرسنیک، پیریت، نقره و طلا دارد.

مکزیک

تاریخچه استخراج معادن در مکزیک به 500 سال قبل باز می‌گردد. این کشور یکی از منابع عمده نقره و طلا در جهان است. همچنین مکزیک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت، نقره، مس، طلا، سرب، روی، گاز طبیعی و چوب محسوب می شود.

بوتسوانا

صنعت معدن بوتسوانا یکی از پر سودترین صنایع در جهان است، به ویژه در زمینه استخراج الماس.

شیلی

شیلی بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است و 29 درصد از تولید جهانی این فلز را تأمین می‌کند. همچنین این کشور 22 درصد از تولید لیتیوم را در اختیار دارد و دومین تولیدکننده بزرگ لیتیوم در جهان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان