تلگرام: از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت می‌کنیم؛ امیدواریم مشکل سریع‌تر حل شود

تلگرام با انتشار بیانیه‌ای رسمی از دستگیری پاول دوروف انتقاد کرد و گفت از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت می‌کنیم.

تلگرام به دستگیری پاول دوروف در فرانسه رسماً واکنش نشان داد. در بیانیه‌ی رسمی تلگرام آمده است: «تلگرام از قوانین اتحادیه‌ی اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال، پیروی می‌کند. نظارت آن با چارچوب استانداردهای صنعت مطابقت دارد و دائماً بهبود پیدا می‌کند.»

در بخش دیگری از بیانیه‌ی تلگرام آمده است:

به گزارش زومیت، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، چیزی برای پنهان کردن ندارد و مکرراً به اروپا سفر می‌کند. این ادعا که یک پلتفرم یا مالکش، مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم هستند، مضحک است.

تلگرام می‌گوید: «نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از تلگرام به‌عنوان ابزار ارتباطی و منبع اطلاعات حیاتی استفاده می‌کنند. ما منتظر حل سریع این وضعیت هستیم.»

تلگرام به‌صورت پیش‌فرض از رمزگذاری سرتاسری استفاده نمی‌کند؛ اما این پیام‌رسان توسط بسیاری از کاربران به‌عنوان جایگزینی امن و بدون سانسور برای سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

دوروف پیش‌تر در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، گفته بود که هدف تلگرام این است که پلتفرمی «بی‌طرف» باشد و در برابر خواست‌ دولت‌ها مقاومت کند. او گفت از سفر به کشورهای «بزرگ و ژئوپلیتیک» که حساسیت زیادی به رویکرد تلگرام دارند، خودداری می‌کند: «من به مکان‌هایی سفر می‌کنم که اطمینان دارم با ارزش‌های ما و آنچه که ما انجام می‌دهیم، مشکلی ندارند.»

بنیان‌گذار 39 ساله‌ی تلگرام دیروز در فرودگاه لو بورژه، حومه‌ی پاریس دستگیر شد. مقام‌های رسمی فرانسه براساس تحقیقات اولیه، حکم تفتیشی علیه پاول دوروف صادر کرده بودند؛ البته این حکم تنها در صورتی اعتبار داشت که پاول دوروف وارد خاک فرانسه شود.

پاول دوروف در صورت محکومیت ممکن است با 20 سال زندان روبه‌رو شود. دوروف پس از خارج شدن از روسیه در دبی زندگی می‌کرد؛ اما تابعیت فرانسه را نیز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان