ترامپ پشیمان شد؛ منتفی شدن حضور ایلان ماسک در کاخ سفید

«او می‌خواهد در کابینه من حضور داشته باشد. اما ببینید او شرکت‌های بزرگی را اداره می‌کند؛ بنابراین او واقعا نمی‌تواند

رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اظهار کرد: ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس است، به دلیل برنامه سنگین اداره شرکت‌های مختلف، احتمالا نخواهد توانست در کابینه کاخ سفید او حضور داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا، ترامپ در اظهارات جدیدی، گفت ایلان ماسک به دلیل مشغله‌هایش در اداره شرکت‌های مختلف، احتمالا نتواند در صورت پیروزی او، در کابینه کاخ سفید خدمت کند.
 
ترامپ در مصاحبه‌ای با شاون رایان که چکیده‌ای از آن در روز یکشنبه منتشر شد، درباره ایلان ماسک گفت: او می‌خواهد در کابینه من حضور داشته باشد. اما ببینید او شرکت‌های بزرگی را اداره می‌کند. بنابراین او واقعا نمی‌تواند. تصور نمی‌کنم او بتواند در کابینه باشد. من او را در کابینه قرار می‌دهم اما نمی‌دانم او چگونه می‌تواند وظایفش را با همه کارهایی که دارد، انجام دهد.
 
نظرسنجی جدید از اختلاف هفت درصدی به نفع «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها در رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان حکایت دارد.
 
اظهارات ترامپ، یک مسیر خروج احتمالا از اتحاد جدیدش با ایلان ماسک در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر در برابر کامالا هریس، رقیب دموکراتش، فراهم می‌کند.
 
ترامپ گفت: ایلان ماسک می‌تواند به قولی، مشورت کرده و ایده‌های بسیار خوبی به شما بدهد. او از هوش مصنوعی به عنوان مثالی استفاده کرد که ماسک می‌تواند کمک کند.
 
همین دو سال پیش، ترامپ و ماسک در یک عداوت آشکار بودند و در تریبون‌های عمومی مانند شبکه‌های اجتماعی و تجمعات سیاسی، به یکدیگر توهین می‌کردند.
 
اما با ورود ماسک به جبهه جناح راست، آن‌ها در این انتخابات متحد شدند. ماسک ماه گذشته، لحظاتی پس از سوء قصد ناکام به جان رئیس جمهور سابق، علنا از ترامپ حمایت کرد.
 
پیش از آن، ماسک در ماه مه به تشکیل یک کمیته اقدام فوق سیاسی طرفدار ترامپ کمک کرده بود. در همین حال، ترامپ پس از یک وقفه طولانی مدت که فقط در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» پست ارسال می‌کرد، به پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) که متعلق به ایلان ماسک است، بازگشت.
 
هر دو نفر، ایده این را مطرح کرده‌اند که در صورت پیروزی رئیس جمهور سابق برای دور دوم ریاست جمهوری، با یکدیگر همکاری کنند.
 
ماسک در گفت‌وگو با ترامپ که اوایل ماه جاری از شبکه «ایکس» پخش شد، گفت: تصور می‌کنم داشتن یک «کمیسیون کارآمدی دولتی» عالی خواهد بود. و خوشحال می‌شوم که در چنین کمیسیونی کمک کنم.
 
اظهارات ترامپ به رایان نشان می‌دهد که هنوز فاصله‌ای میان او و ایلان ماسک وجود دارد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی‌سی، ترامپ گفت: من و ایلان رابطه خوبی داریم. او عالی است. او یک شخصیت کاملا غیرمعمول است… اما او مردی درخشان است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان