وزیر امنیت داخلی اسرائیل: باید در مسجد الاقصی کنیسه ای برپا شود

اظهارات وزیر امنیت داخلی اسرائیل با واکنش انتقادی بسیاری از اعضای کابینه و مخالفان حکومت نتانیاهو مواجه شده و آنها این اظهارات وزیر کم عقل را باعث دردسر و بسیار تحریک آمیز خواندند. دفتر نتانیاهو نیز فورا بیانیه داده و گفته هیچ تغییری در وضعیت مسجد الاقصی نمی شود.

"ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تحریک آمیز گفته، باید کنیسه ای در مسجد الاقصی ساخته شود.

به گزارش عصرایران به نقل از تایمز اسرائیل، بن گویر روز دوشنبه در مصاحبه ای با رادیو ارتش اسرائیل، گفت برخلاف اظهارات بنیامین نتانیاهو، سیاست او این است که یهودیان اجازه دارند در "کوه معبد" (صهیونیست ها به مسجد الاقصی کوه معبد می گویند) دعا کنند؛ و به همین خاطر او ساخت یک کنیسه در محوطه مسجد الاقصی را در نظر دارد.

او مدعی شد که هیچ تبعیضی بین یهودیان و مسلمانان وجود ندارد، و بنابراین، مسلمانان نیز اجازه دارند در هر جایی - حتی در دیوار غربی - نماز بخوانند.

بن گویر گفت: اگر می توانستم آنچه را که می خواستم انجام دهم، کنیسه ای نیز در کوه معبد می ساختم.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل: باید در مسجد الاقصی کنیسه ای ساخته شود

اظهارات تحریک آمیز بن گویر با واکنش احزاب و شخصیت های رژیم صهیونیستی مواجه شد و دفتر نتانیاهو در واکنش اعلام کرد که هیچ تغییری در وضعیت موجود در  مسجد الاقصی ایجاد نشده است.

"موشه آربل" وزیر کشور اسرائیل نیز به اظهارات بن گویر واکنش نشان داد و گفت: " نتانیاهو باید فورا برای تصحیح اظهارات صبح امروز بن گویر در مورد "کوه معبد" (مسجد الاقصی) اقدام کند."

او افزود: اظهارات غیرمسئولانه بن گویر ائتلاف استراتژیک اسرائیل با کشورهای مسلمان را که بخشی از ائتلاف در مبارزه با "محور شرارت ایران" است، در معرض خطر قرار می دهد.  بی عقلی بن گویر وی می تواند به قیمت جان انسان ها تمام شود."

"یوآو کیش" وزیر آموزش کابینه نتانیاهو نیز سخنان بن گویر را محکوم کرد و گفت: "هر گونه تغییر در وضعیت موجود در کوه معبد، با تاکید بر زمان جنگ، باید به صورت تخصصی در کابینه همراه با بررسی تمام معانی و پیامدهای آن انجام شود... اظهارات غیرمسئولانه بن گویر در رسانه ها در مورد این موضوع غیرضروری و پوپولیستی و احمقانه است."

یائیر لاپید، رهبر مخالفان حکومت نتانیاهو نیز از این اظهارات انتقاد کرد.

لاپید گفت: "تمام منطقه ضعف نتانیاهو را در مقابل بن‌گویر می‌بیند. نتانیاهو قادر به تسلط بر کابینه نیست و حتی زمانی که تلاش‌ها برای آسیب زدن به امنیت اسرائیل واضح است هیچ سیاست و راهبردی در قبال آن دیده نمی‌شود."

"بنی گانتز" نیز در حساب خود در شبکه اجتماعی "ایکس" (توییتر) نوشت: "به شرکای منطقه ای و دوستانمان - هیچ تغییری در وضعیت تاریخی  کوه معبد (مسجد الاقصی) وجود ندارد...علیرغم لفاظی های تحریک آمیز و غیرمسئولانه برخی، اسرائیل متعهد به حفظ این موقعیت تاریخی است و هیچ قصدی برای تغییر آن ندارد. آزادی عبادت همیشه در این مکان مقدس تضمین خواهد شد."

وی افزود:" نخست‌وزیر به بن گویر اجازه می‌دهد که اسرائیل را به جای صلح به سمت پرتگاه سوق دهد."

بن گویر هفته گذشته نیز با حضور در محوطه مسجد الاقصی خشم مسلمانان و فلسطینی ها را برانگیخته بود.

او از تندروترین چهره های سیاسی در اسرائیل است که خواهان محو و نابودی تمامی آثار و ابنیه مربوط به فلسطینی ها و مسلمانان در فلسطین اشغالی است. وی همچنین طرفدار سرسخت ادامه جنگ و کشتار فلسطینی ها در غزه است و هشدار داده به محض موافقت نتانیاهو با توافق آتش بس از کابینه کناره خواهد گرفت و دولت ائتلافی را فروخواهد پاشید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان