حسن عباسی محکوم به ۷ ماه زندان شد، دولت سیزدهم جلوی آن را گرفت /علت: توهین به روحانی و طرح ادعای کذب دیدار با مقام اسرائیلی

حسن عباسی سال ۹۴ ادعایی جنجالی را درباره حسن روحانی، رئیس جمهور وقت مطرح کرد و بخاطر آن محکوم به ۷ ماه حبس شد اما چرا این حکم اجرا نشد؟

حسن عباسی محکوم به 7 ماه زندان شد، دولت سیزدهم جلوی آن را گرفت /علت: توهین به روحانی و طرح ادعای کذب دیدار با مقام اسرائیلی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً حسن عباسی ادعا کرده دادگاه او را در پرونده شکایت به دلیل ادعای دیدار دکتر حسن روحانی با مقام اسرائیلی در هتل پاریزین پاریس در سال 65 تبرئه کرده است. حکمی که به آن استناد می‌کند مربوط به شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از عباسی در سال 1394 است اما او در پی شکایت مجدد در سال 1395 به 7 ماه حبس محکوم شد.

بنا به روایت «چندثانیه»، عباسی پس از پخش پاسخ دفتر روحانی به تکرار این ادعا توسط مهمان برنامه ثریا و اشاره به محکومیتش به حبس، با انتشار تصویر یک حکم مدعی شده که برای او در این پرونده قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شده است.

عباسی که خود را رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز می‌نامد، اولین بار در سخنرانی خود در 25 فرورین 1394 در دانشگاه امیرکبیر، با استناد به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این ادعا را مطرح کرد که در پی آن معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در 14 اردیبهشت 1394 به اتهام توهین، افتراء و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از او شکایت کرد.  

با وجود نظر اولیه بازپرس مبنی بر قرار منع تعقیب به اتهام توهین و افترا و قرار جلب به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، در نهایت در 23 تیر 1394 قرار منع تعقیب عباسی صادر می‌شود.

دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران چند ماه بعد دلیل قرار منع تعقیب عباسی را «اختلاف‌نظر بازپرس و دادیار» پرونده عنوان کرد.  

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در 5 تیر 1395 مجدداً از عباسی به اتهام نشر اکاذیب، افترا، توهین و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد که دستگاه قضایی با توجه به ادله جدید، مجدداً به آن رسیدگی کرد.

دو سال بعد در 22 مهر 1397 خبر صدور حکم 7 ماه حبس برای حسن عباسی به اتهام توهین به رئیس‌جمهور اعلام شد. او در 5 فقره اتهام به حبس‌های 7 ماهه محکوم شد. البته در دولت سیزدهم شکایت‌های معاونت حقوقی دولت قبل پس گرفته شد و این شکایت نیز مشمول آن بود.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان