طرز تهیه پودر سوخاری خانگی با چند روش ساده

پودر سوخاری از برشته یا خشک کردن انواع نان حجیم به دست می آید. می توانید به راحتی در منزل این کار را انجام دهید. در این مطلب با طرز تهیه پودر سوخاری آشنا می شوید.

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی با چند روش ساده

می توانید انواع پودر سوخاری را در مدت کوتاهی در منزل آماده و برای سوخاری مرغ، ماهی و میگو مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه پودر سوخاری آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

آشنایی با طرز تهیه پودر سوخاری خانگی

اگر طرفدار غذاهای سوخاری مانند کتلت سوخاری و مرغ سوخاری هستید می توانید خودتان در منزل پودر سوخاری تهیه و این غذاهای خوشمزه را به راحتی آماده کنید. پودر سوخاری از خشک یا برشته کردن انواع نان حجیم تهیه می شود.

فرایند تهیه پودر سوخاری ساده بوده و شامل سه مرحله خشک کردن، آسیاب و بسته بندی می باشد. از این رو به راحتی می توانید در خانه پودر سوخاری را آماده و برای انواع غذاهای سوخاری، کتلت، ناگت، ماهی و … از این آرد سوخاری خانگی استفاده نمایید.

مرغ، ماهی یا میگو سوخاری با پودر سوخاری به مراتب خوشمزه تر می شوند. کافی است یک بار امتحان کنید. آرد سوخاری که در منزل تهیه می کنید بافت آن از ذرات ریز و درشت نون تست بوده و سبب می شود غذاهای سوخاری کرانچی تری داشته باشید.

می توانید هنگام خشک یا برشته کردن نان های حجیم به آن ادویه هم اضافه تا پودر سوخاری خانگی مخصوص خود را تهیه کنید. این کار به مدت زمان کمی نیاز دارد و می توانید از هر نوع نانی برای تهیه پودر سوخاری استفاده کنید ولی نان حجیم شده طعم بهتری پیدا می کند. در ادامه طرز تهیه پودر سوخاری خانگی ارائه می شود.

آماده سازی پودر سوخاری خانگی

همانطور که اشاره شد می توانید از هر نانی برای تهیه پودر سوخاری استفاده کنید. برخی از نان های تستی که چند روزی در یخچال مانده و تمایلی به خوردن آن ها نیست استفاده می کنند. می توانید از هر مدل نان حجیم استفاده نمایید.

با نان لواش و … نیز تهیه پودر سوخاری امکان پذیر است ولی به این اندازه سبک نیست. برای آشنایی با طرز تهیه پودر سوخاری خانگی مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از انتخاب نان مورد نظر آن را به تکه های نه چندان کوچک تقسیم کنید.
  • اگر از نان همبرگر یا باگت استفاده می کنید ابتدا داخل آن را خالی کنید. سپس نان را تکه تکه نموده و همه را داخل سینی فر قرار دهید.
  • بعد سینی را داخل فری که روی 160 درجه تنظیم شده قرار دهید.
  • حدود 15-20 دقیقه صبر کنید. با توجه به سایز نان این زمان متغیر است.
  • نان ها نباید تغییر رنگ پیدا کنند. همینکه وقتی به آن ها دست می زنید کاملا سفت باشند کافی است.
  • سینی را خارج کرده و اجازه دهید نان ها خنک شوند.
  • در ادامه نان ها را خورد کرده و داخل غذاساز یا بلندر بریزید تا به حد مورد نظر پودر شوند.

  • میزان ریزی یا درشتی پودر سوخاری را کنترل کنید زیرا ممکن است خیلی پودر شوند.
  • پودر سوخاری که دانه بندی درشتی دارد را می توانید برای سوخاری های خاص که می خواهید پوشش کرانچی تری پیدا کنید نگه دارید.

برای پودر کردن نان تست می توانید هم از دستگاه استفاده و هم با دست این کار را انجام دهید. پودر کردن با دستگاه برای مرحله اول سوخاری مواد غذایی مناسب است. پودر کردن با دست که دارای بافت درشت و ریز بوده برای مرحله نهایی و تهیه غذاهای کرانچی مناسب است.

می توانید برای نگهداری پودر سوخاری آن را داخل زیپ لاک یا ظرف های دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. همچنین اگر می خواهید پودر سوخاری شما طعم دار باشد می توانید از انواع ادویه و سبزی های خشک کمک بگیرید.

برخی معمولا هنگام تهیه غذا پودر سوخاری را طعم دار می کنند و پودر سوخاری را به شکل ساده نگهداری می کنند.

نکات کلیدی

برای تهیه پودر سوخاری می توان از نان های معمولی هم استفاده کرد. ولی آردی که از نان های حجیم به دست می آید طعم بهتری دارد.

  • بهترین نوع پودر سوخاری نوعی است که از کناره های نان تست تهیه شود. می توان از نان تست بیات شده کامل نیز استفاده نمود. ولی از قسمت های کناری نان پودر خوشمزه تری تهیه می شود.
  • پودر سوخاری خانگی به هر روشی تهیه شود باید در ظرف درب بسته و در یخچال نگهداری شود.
  • برای تشخیص فاسد شدن پودر سوخاری باید دانست که بوی ناخوشایندی دارد. اگر پودر سوخاری بوی کهنگی و نا می دهد یعنی فاسد شده و نباید استفاده کرد.
  • توصیه می شود پودر سوخاری خانگی را به شکل ساده و بدون مزه دار کردن نگهداری کنید. زیرا ممکن است برای هر غذایی ترکیب متفاوتی نیاز باشد.
  • برای استفاده از ادویه در پودر سوخاری، از ادویه جات تازه ساییده شده استفاده که عطر قوی تر و بهتری دارند.

  • پودر سوخاری از ریز تا درشت در بازار وجود دارد که از ریزترین حالت یعنی آرد سوخاری، پودر سوخاری، پرک سوخاری و در آخر پانکو سوخاری یا آرد سوخاری پولکی که درشت ترین می باشد ارائه می شود.
  • برای داشتن پودر سوخاری رنگی مثلا پودر سوخاری قرمز یا پودر سوخاری پانکو نارنجی می توانید رنگ مجاز خوراکی دلخواه را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه و به نان باگت خشک چند قطره اضافه کنید.
  • از نکات اساسی در تهیه پودر سوخاری خانگی این است که بافت آن باید مانند دانه شکر و نه آرد باشد.

روش تهیه پودر سوخاری در تابه

می توانید نان های حجیم که بیات شده را تکه تکه نموده و در هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. بعد در آسیاب یا غذاساز ریخته و پودر کنید. نان پودر شده را الک نموده و مجددا دانه های درشت را پودر و الک کنید.

پودر نان را روی حرارت متوسط در تابه تفت داده تا بوی آن خارج شود. مراقب باشید رنگ نان تغییر نکند. بعد حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید پودر سوخاری خنک شود. سپس آن را در ظرف درب بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. می توانید سبزیجات خشک و ادویه های دلخواه را نیز به پودر سوخاری اضافه کنید.

روش تهیه با نان لواش

روش دیگر برای تهیه پودر سوخاری خانگی استفاده از نان لواش می باشد. برای این کار تابه متوسطی را روی حرارت قرار دهید. سپس نان لواش های تکه تکه شده را داخل تابه ریخته و حدود 10-15 دقیقه تفت دهید و هرازگاهی هم زده تا دو طرف نان برشته شود.

هنگامی که تکه های نان لواش کاملا خشک و برشته شد حرارت را خاموش کنید تا خنک شود. سپس نان لواش برشته شده را در کیسه نایلونی ریخته و با ضربات آهسته وردنه یا گوشت‌کوب آن ها را خرد نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان