گزارش اختصاصی مشرق/

پاسخ کوبنده حزب الله به صهیونیست‌ها با اجرای معادله شهروند در مقابل شهروند

صهیونیست‌ها با اجرای سناریوی افزایش تنش به دنبال فرار از شکست هستند اما حزب الله با هدف قرار دادن پایگاه های راهبردی در عمق ۲۳ کیلومتری و اجرای معادله شهروند در مقابل شهروند، آنها را ناکام گذاشته است.

سرویس جهان مشرق‌ - با شکست مذاکرات آتش بس در نوار غزه و مخالفت جنبش مقاومت حماس با زیاده خواهی صهیونیست ها و دست خالی بازگشتن وزیر امور خارجه آمریکا به واشنگتن و همچنین کشف اجساد 6 اسیر (در نتیجه حملات هوایی) فشار بر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خوب می داند ناکامی در مذاکرات و در معرض خطر قرار گرفتن جان اسرا مانند یک بمب ساعتی است و باید منتظر گسترش تظاهرات، فشارها و انفجار اعتراضات در سرزمین های اشغالی باشد گزینه فرار به جلو را انتخاب کرده و حالا با افزایش تنش و درگیری ها در منطقه به ویژه در لبنان به دنبال پیدا کردن راه نجات است.

یک منبع میدانی که تحولات را در لبنان از نزدیک دنبال می کند به جزئیات تلاش های نتانیاهو برای فرار از شکست اشاره کرد و گفت: نخست وزیر باند جنایتکار قصد دارد تنش را به سطوح بالاتر بکشاند و جنگ گسترده ای را شروع کند تا بتواند خود را از باتلاق خارج کند.

این منبع میدانی افزود: افزایش حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته به ویژه در مناطق مرزی و همچنین هدف قرار دادن نقاط شرقی لبنان و مناطق مسکونی و آسیب به غیر نظامیان در راستای سناریوی نتانیاهو برای گسترش دامنه درگیری ها و شروع فاز جدید جنگ در منطقه به شمار می آید.

این منبع میدانی با بیان این که صهیونیست ها با هدف قرار دادن مناطق مسکونی و شهروندان تلاش می کنند جنگ را وارد مرحله جدیدی کنند، تاکید کرد: حزب الله هراسی از درگیری و جنگ ندارد و به همین دلیل حملات بامداد چهارشنبه سی و یکم مرداد رژیم صهیونیستی را با قدرت پاسخ داد.

پاسخ کوبنده حزب الله به صهیونیست‌ها با اجرای معادله شهروند در مقابل شهروند / جزئیات هدف قرار دادن پایگاه‌های راهبردی صهیونیست‌ها در عمق 23 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی 

این منبع میدانی با تاکید بر این که تمامی یگان های حزب الله آماده هستند به هر حمله ای از سوی اشغالگران و متحدانش پاسخ قاطع دهند، اضافه کرد: رزمندگان، حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در بقاع شرقی (شرق لبنان) که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از ساکنان شد را با قدرت پاسخ دادند و آمادگی دارند عملیات خود را گسترش دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مقاومت حزب الله از صبح روز چهارشنبه سی و یکم مرداد تاکنون در چند مرحله با دهها راکت و پهپاد انتحاری، مناطق شمال شرقی و شرقی حدفاصل کرات شمونه تا شمال دریاچه طبریا (عمق 5 تا 23 کیلومتری سرزمین های اشغالی) به شدت هدف قرار داده و خسارت های سنگینی را به صهیونیست ها وارد آورده است.

در جریان یکی از عملیات های حزب الله، تعدادی از پهپادی انتحاری از سامانه های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی عبور و مقر نیروهای ذخیره سپاه شمال، پایگاه لشکر الجلیل، انبارهای لجستیک آمیئاد و مراکز فرماندهی در شمال دریاچه طبریا را به صورت دقیق هدف قرار دادند و تعدادی از صهیونیست ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

باید توجه داشت این محدوده راهبردی که یگان پهپادی حزب الله هدف قرار داد و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی اشغالگران وارد کرد در شمال دریاچه طبریا و نزدیکی غرب جولان اشغالی واقع شده و از محور شمال به مناطق مهمی از جمله روش پینا و صفد متصل می شود و همین موقعیت راهبردی بر اهمیت عملیات افزوده است.

در عملیات دیگر، پهپاد های انتحاری از سد سامانه های دفاعی عبور کردند و مقر تیپ 7 زرهی را در پایگاه کاتسویا در شمال جولان اشغالی هدف قرار دادند و شماری از نظامیان اشغالگر صهیونیست کشته و زخمی شدند؛ در غرب جولان اشغالی هم حملات دقیق راکتی حزب الله به پایگاه نظامی قصرین منجر به تخریب حداقل 5 ساختمان و زخمی شدن یک صهیونیست شد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، حزب الله با پاسخ قدرتمند به صهیونیست ها تا عمق 23 کیلومتری سرزمین های اشغالی، سناریوی افزایش تنش برای آغاز یک جنگ گسترده را به چالش کشیده و با اجرای راهبرد «شهروند در مقابل شهروند» و هدف قرار دادن مناطق مسکونی تلاش می کند معادلات را تغییر و موازنه قدرت را برقرار کند.

به گزارش مشرق، حزب الله از ابتدای شروع عملیات علیه رژیم صهیونیستی بیشتر از توان یگان توپخانه، موشک های ضد زره و پهپاد های انتحاری استفاده کرده و هنوز وارد مرحله شلیک موشک های نقطه زن و زمین به هوا نشده و بدون شک اگر صهیونیست ها به افزایش درگیری ها اصرار کنند وضعیت برای آنان به گونه ای تغییر می کند که خسارت ها دیگر قابل جبران نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان