بذرپاش به پزشکیان چه گفت؟

شماره روزنامه: ۶۰۹۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۷ ...

بررسی «دنیای‌اقتصاد» از صحبت وزیر پیشین راه و شهرسازی در مراسم معارفه فرزانه صادق مالواجرد وزیر جدید این وزارتخانه حاکی از آن است که رفع ابرچالش‌‌های کشور در زمینه مسکن نیاز به همکاری تیم اقتصادی دولت دارد. درواقع اگر سیاستگذاران به فکر خروج وضعیت این بخش از رکود تورمی هستند؛ لازم است تا در عین تسهیل شرایط حاکم بر بازار ساخت‌‌وساز، تیم اقتصادی دولت، بانک مرکزی و حتی دستگاه دیپلماسی به کمک آیند و با رفع ریسک‌‌های بیرونی حاکم بر بدنه اقتصادی کشور زمینه‌‌ساز فروکش تورم و بهبود شرایط ساخت مسکن در کشور شوند. 

مراسم تودیع وزیر پیشین راه و شهرسازی و معارفه وزیر جدید عصر روز دوشنبه پنجم شهریور ماه برگزار شد؛ صحبت‌‌های مهرداد بذرپاش وزیر اسبق صبح روز سه‌‌شنبه ششم شهریور ماه منتشر شد؛ بذرپاش در مراسم تودیع خود خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: وزیر راه و شهرسازی به کمک رئیس‌جمهوری به لحاظ معنوی و برای رفع موانع نیاز دارد. بذرپاش در ادامه به تشریح گزارشی از عملکرد دوره مسوولیت خود به عنوان وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: طبق آمار رسمی، مسکن از رشد منفی 6.9 در سال 1400 به مثبت 7.1 در سال 1402 رسید. همچنین رشد تشکیل سرمایه ثابت در بخش مسکن و ساختمان به گواه مرکز آمار از منفی 13.9 در سال 99 به مثبت 3.4 در سال 1403 رسید. وی افزود: 100‌هزار قطعه زمین شامل 50‌ هزار قطعه در شهر و 50‌هزار قطعه در روستاها تامین شد و در مدار ساخت قرار گرفت. بذرپاش در ادامه گفت: از 240‌هزار واحد مسکن مهر که به دولت سیزدهم به ارث رسیده بود 138‌هزار واحد امسال تحویل مردم شد.

این در حالی بود که فرزانه صادق مالواجرد نیز عنوان کرد که متعهد به تکمیل مسکن‌‌های مهر باقی مانده، مسکن ملی و همچنین تامین مسکن برای کم‌‌درآمدهاست. بذرپاش وزیر سابق راه در مراسم معارفه وزیر جدید گفت: از 240‌هزار واحد مسکن مهر که به دولت سیزدهم به ارث رسیده بود 138‌هزار واحد امسال تحویل مردم شد. وزیر سابق راه و شهرسازی بیان کرد: احداث 27 شهر ساحلی در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید که عملیات اجرایی سه شهر شروع شد. وی یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که سرمایه بانک مسکن به عنوان نهاد مولد مسکن در کشور 100 همت افزایش یابد که هنوز موفق به افزایش سرمایه این بانک نشده‌ایم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان