گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین خبرها از تحولات میدانی در نوار غزه؛ صهیونیست ها چند درصد از مناطق را به اشغال در آورده اند؟

رژیم صهیونیستی هربار مدعی است بخش های جدیدی را در نوار غزه به اشغال درآورده اما پس از مدت کوتاهی با عملیات ها و کمین‌های ناگهانی رزمندگان مواجه و با دادن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی می‌شود.

سرویس جهان مشرق - نبردهای زمینی در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه به صورت پراکنده در جریان است و خبرها حاکیست صهیونیست ها با وجود پشتیبانی هوایی، پیروزی چشمگیر و خاصی را در میدان نبرد به دست نیاورده اند و جنگ محله به محله با مقاومت رزمندگان فلسطینی ناکام مانده است.

یک منبع میدانی در توصیف و تشریح چگونگی جنگ در مناطق مختلف نوار غزه گفت: از ابتدای شروع جنگ تاکنون اشغالگران فقط برای مدت کوتاهی موفق شدند مواضع تصرف شده را حفظ کنند و با حملات ناگهانی رزمندگان مقاومت و متحمل شدن خسارت های سنگین مجبور به عقب نشینی می شوند.

این منبع میدانی در توضیح بیشتر از آنچه که در نوار غزه می گذرد، اضافه کرد: زمانی که مناطق مسکونی یک محله به دلیل حملات گسترده هوایی تخلیه می شود صهیونیست ها به این منطقه لشکرکشی می کنند و این بخش را به اشغال درمی آورند اما در ادامه برای تثبیت مواضع با مشکل جدی روبه رو می شوند.

این منبع میدانی افزود: پس از ورود صهیونیست ها و اشغال محله، مجموعه عملیات های غافلگیرانه رزمندگان مقاومت از زیرزمین آغاز می شود و در جریان جنگ شهری و نامنظم، حجمی از خسارت و تلفات به اشغالگران وارد می شود که فرار را به ماندن ترجیح می دهند و منطقه را خالی می کنند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی در نوار غزه؛ صهیونیست ها چند درصد از مناطق را به اشغال در آورده اند؟
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها اگرچه از سوی نیروی هوایی به صورت گسترده پشتیبانی و حمایت می شوند و در ابتدا هم راه برای پیشروی زمینی آنان باز می شود اما در ادامه در جنگ نامنظم شهری به دلیل عملیات ها و کمین های ناگهانی و مشخص نشدن مبدا ضربات متحمل شده در لاک دفاعی فرو می روند و بدون دستاورد خاصی در نهایت عقب نشینی می کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: همین راهبرد رزمندگان مقاومت (عملیات های مستمر، کمین های ناگهانی و نبرد تن به تن) در جنگ نامنظم باعث شده صهیونیست ها بیشتر مناطق اشغالی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه با متحمل شدن خسارت سنگین از دست بدهند و فقط بخش های محدودی را حفظ و در تصرف داشته باشند.

پیشروی بسیار کند و تلفات بالا (زخمی شدن حداقل 2 هزار و 500 افسر و سرباز و هلاکت حدود 700 تن دیگر به اعتراف رسانه های رژیم) باعث شده فشار از سوی شهرک نشین های صهیونیست بر روی سران باند جنایت کار رژیم چند برابر شود و در تنگنای سیاسی و نظامی قرار گیرند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، محور شمالی نوار غزه و مناطق هم مرز با سرزمین های اشغالی (حومه شمالی منطقه بیت لاهیا، بیت حانون، گذرگاه ایرز) و جبهه جنوبی شمال نوار غزه از جمله مناطق جحر الدیک، المغراقه و بخش از خیابان صلاح الدین و الرشید همچنان در اشغال صهیونیست ها است.

رژیم صهیونیستی در تلاش است با احداث 4 پایگاه نظامی در محدوده الرشید، بیمارستان ترکیه، صلاح الدین و جحر الدیک، ارتباط محور شمالی نوار غزه را با بخش مرکزی به طور کامل قطع کند و یک منطقه حائل امنیتی را در جنوب شهر غزه (جبهه جنوبی شمال نوار غزه) ایجاد کند.

صهیونیست ها با احداث منطقه حائل امنیتی درصدد هستند از مرز فلسطین اشغالی در حومه جنوب شرق شهر غزه تا ساحل مدیترانه در حومه جنوب غرب شهر غزه، جاده ای را ایجاد کنند و مواضع خود را در بخش جنوبی شمال نوار غزه تثبیت کنند؛ در حال حاضر حدود 15 درصد شمال نوار غزه در اشغال است.

در مرکز نوار غزه، محله های المغراقه و الزهراء در نزدیکی اردوگاه النصیرات به تصرف درآمده و بیشترین درگیری ها در جبهه جنوبی محور مرکزی در جریان است و اشغالگران در محله های وادی السلقا، جنوب المعن، القراره و شرق السریع پیشروی داشتند؛ در مجموع 15 درصد از مساحت مرکز نوار غزه به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.

در محور جنوبی نوار غزه، بیشترین درگیری ها در حومه شهرک حمد در شمال شهر خانیونس در جریان است و صهیونیست ها تلاش می کنند از شمال غرب محله القراره و غرب تقاطع مطاحن وارد شرق شهرک حمد شوند.

در حومه جنوب شرقی شهر خانیونس، محله خزاعه همچنان در اشغال است و در جبهه جنوبی (محور جنوب نوار غزه) درگیری ها در مناطق مختلف شهر رفح ادامه دارد و اشغالگران درصدد هستند حومه جاده گذرگاه رفح به شهر خانیونس از جمله شمال محله الزلاطه را به اشغال دربیاورند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، صهیونیست ها یکی از جاده هایی که نقطه اتصال گذرگاه رفح به ساحل مدیترانه در حومه شمال غرب شهر رفح به شمار می آید را به اشغال درآورده اند و در مجموع 20 درصد از جنوب نوار غزه در تصرف ارتش رژیم اشغالگر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان