هکرها دست به فروش اطلاعات این کاربران در دارک‌وب زده‌اند!

دو گروه هکری IntelBroker و EnergyWeaponUser ظاهراً مسئولیت حمله سایبری به AMD را برعهده گرفته‌اند.

هکرها دست به فروش اطلاعات این کاربران در دارک‌وب زده‌اند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، به گفته برخی کارشناسان، AMD ظاهراً دوباره قربانی رخنه اطلاعاتی شده و ارتباطات داخلی و اطلاعات حساس کارکنان آن به خطر افتاده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً 2 گروه هکری IntelBroker و EnergyWeaponUser مسئولیت حمله سایبری به AMD را برعهده گرفته‌اند و ادعا می‌کنند داده‌هایی که سرقت‌ کرده‌اند، شامل اطلاعات حساس کارمندان مانند اعتبارنامه‌ها، مصوبه‌های داخلی و توضیحات پرونده‌ها می‌شود.

هکرها دست به فروش اطلاعات این کاربران در دارک‌وب زده‌اند!

فروش اطلاعات کارمندان AMD در دارک وب

گفته می‌شود این داده‌ها در بازار دارک وب BreachForums فهرست شده‌اند و «ترکیبی از منابع» هستند. همچنین هکرها ظاهراً نمونه‌ای از داده‌های سرقت‌شده را نمایش داده‌اند که شامل اطلاعات حساسی ازجمله نام کاربری و وظایف گروه‌ها می‌شود.

IntelBroker طی ماه‌های گذشته مدعی چندین حمله ازجمله رخنه به Europol و T-Mobile شده است و هربار داده‌های حساسی را برای فروش فهرست کرده است. البته هر 2 سازمان حمله سایبری و به‌خطرافتادن اطلاعات کارمندان خود را انکار کرده‌اند و اصرار داشتند زیرساخت‌های آن‌ها کاملاً دست‌نخورده باقی مانده است.

AMD هنوز این حمله سایبری و سرقت کارمندانش را تأیید نکرده و در بیانیه خود می‌گوید:«ما از گروه هکری که ادعا می‌کند اطلاعات سرقت‌شده‌ای از AMD را در اختیار دارد، مطلعیم. برای بررسی این ادعا با مقامات مجری قانون و شریک شخص ثالث همکاری می‌کنیم.»

IntelBroker با حملات تأییدشده‌ای که اوایل سال جاری پنتاگون، FBI و مارکت‌پلیس فیسبوک را تحت‌تأثیر قرار داده بودند، نامش را به‌عنوان گروه هکری مخرب و قدرتمند بر سر زبان‌ها انداخته است. همچنین AMD اوایل ژوئن 2024 با حمله سایبری دیگری از طرف همین گروه مواجه شده بود. آن زمان ادعا شد برخی اطلاعات کارمندان، مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و اسناد مالی آن‌ها سرقت شده است.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان