همنشینی آتش، موسیقی و دود در میدان کنکورد/ رژه باصلابت فرزندان ایران در قلب پاریس

مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک با حضور رییس جمهور فرانسه در میدان کنکورد پاریس برگزار شد.

همنشینی آتش، موسیقی و دود در میدان کنکورد/ رژه باصلابت فرزندان ایران در قلب پاریس

سپهر ستاری: مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 امشب در پاریس برگزار شد. هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک پاریس از فردا پنجشنبه با حضور 4400 ورزشکار از 184 کشور جهان در 22 رشته ورزشی آغاز خواهد شد و تا 18 شهریور ادامه دارد.

کاروان فرزندان ایران با 65 ورزشکار در 10 رشته ورزشی در این بازیها حضور دارد.

*میدان کنکورد یکی از میدان‌های معروف و قدیمی شهر پاریس به شکل زیبایی برای برگزاری مراسم افتتاحیه مهیا شده بود. میدان کنکورد از میدان‌های مشهور شهر پاریس است و در انتهای شرقی خیابان شانزالیزه قرار گرفته و یکی از اعیان نشین‌ترین محله‌های پاریس محسوب می‌شود. در مرکز این میدان ستون تاریخی ابلیسک قرار دارد. این ستون از سوی والی مصر، محمدعلی پاشا به فرانسه هدیه شده است. قدمت این ستون به دوره رامسس دوم می‌رسد و قدیمی‌ترین اثر موجود در فضای شهری پاریس است. فواره‌های مشهور میدان کنکورد در کنار ستون تاریخی ابلیسک قرار دارد.

در گذشته این میدان به نام لوئی پانزدهم نامیده می‌شد. در طول انقلاب اول فرانسه و در دوره معروف به ترور دستگاه مشهور گیوتین در این میدان نصب شده بود. سر بسیاری از رجال آن دوره فرانسه نظیر آنتوان لاوازیه کاشف اکسیژن، لوئی شانزدهم و ماری آنتوانت در این میدان به زیر گیوتین رفت.

*خیابانها و میدان‌های اطراف برای برگزاری مراسم بسته شده و شرایط امنیتی خاص با وجود تعداد زیادی پلیس برای برگزاری مراسم پیش‌بینی شده بود. 

همنشینی آتش، موسیقی و دود در میدان کنکورد/ رژه باصلابت فرزندان ایران در قلب پاریس

*پیش از ورود اتوبوسهای حامل ورزشکاران به محل مراسم افتتاحیه، از سوی پلیس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص (بمب‌یاب) اتوبوس‌ها بازرسی و سپس اجازه ورود داده‌ می‌شد. 

*به دلیل مسائل امنیتی نیروهای پلیس از ساعت‌ها قبل در خیابان‌های اطراف مراسم حضور داشتند و ضمن آنکه به دلیل بسته شدن برخی مسیرها خیابان‌های اطراف با ترافیک سنگینی مواجه شده بودند.

*اطراف میدان با استقرار جایگاه تماشاگران و همچنین نصب تلویزیون بزرگ آماده برگزاری مراسم افتتاحیه شده بود. 

*خبرنگاران و عکاسان زیادی از سراسر جهان برای پوشش مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

*مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک در حالی با تماسی از موسیقی و آتش بازی آغاز شد که اندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه از چهره های ویژه حاضر در مراسم‌ بودند که در جایگاه ویژه حضور یافتندـ

*در ادامه مراسم افتتاحیه، افراد ویلچر نشین وارد صحنه شدند و همراه با هنرمندان موسیقی، حلقه هنر و شادی را در اطراف میدان کنکورد آغاز کردند و اینگونه جلوه ای از همراهی هنر و هنرمندان با ورزشکاران معلول به نمایش گذاشته شد.

*بعد از گذشت حدود 15 دقیقه جایگاه تماشاگران که در اطراف میدان کنکورد تعبیه شده بود، تقریبا پر شد. البته با غروب خورشید و با تاریک شدن و البته خنک شدن هوا، شرایط برگزاری مراسم مطلوب تر خواهد شد

*گروه آکروجت طلایی فرانسه با اجرای حرکات نمایشی در آسمان و حک کردن پرچم فرانسه با دودهای رنگی تماشاگران را به وجد آوردند.

*توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک(IOC) هم در مراسم افتتاحیه حضور داشت. 

*مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک خیلی زود وارد بخش رژه ورزشکاران شد.

این بخش در حالی آغاز شد که عروسک ویژه بازی ها در اطراف می آن کنکورد آماده استقبال از آنها و همراهی شان بودند.

*پیش از این عنوان شده بود تیم پناهندگان به عنوان اولین تیم در مراسم افتتاحیه رژه خواهد رفت اما بر خلاف این وعده، کاروان کشور افغانستان به عنوان اولین کشور رژه رفت.

*این امکان فراهم شده تا علاقه مندانی که موفق به تهیه بلیط نشدند، نیز در نزدیکی میدان کنکورد، محل برگزاری مراسم افتتاحیه نظاره گر مراسم باشند.

*کاروان‌های ورزشی پس از مراسم رژه که دور میدان کنکورد برگزار می‌شود در جایگاه های مخصوص ورزشکاران مستقر می‌شوند. کاروان چین تاکنون شلوغ‌ترین کاروان را از نظر تعداد ورزشکاران داشت. 

*در بالای ساختمان‌های محل برگزاری مسابقات افتتاحیه، تک تیراندازان حضور دارند تا برای برخورد با خطرهای احتمالی آماده باشند.

همنشینی آتش، موسیقی و دود در میدان کنکورد/ رژه باصلابت فرزندان ایران در قلب پاریس

*کاروان فرزندان ایران با پرچمداری هاجر صفرزاده و محمدرضا میرشفیعی در مراسم افتتاحیه رژه رفت.

هاجر صفرزاده قهرمان مسابقات جهانی پارادوومیدانی در ماده دوی 400 متر (کلاس 12تی) در سال 2024 و رکورددار آسیا با ثبت زمان 56.57 ثانیه است. در مسابقات پارآسیایی هانگژو دارنده مدال طلای 200 متر و شکستن رکورد بازیهای آسیایی را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا میرشفیعی (1352- قم) ملی‌پوش جانباز پاراتیراندازی و هاجر صفرزاده (1378-اصفهان) دونده‌ی کم‌بینای کشورمان افتخار حمل پرچم کشورمان را در دهمین حضور پارالمپیکی کاروان «فرزندان ایران» بر عهده دارند.

میرشفیعی سال 1367 و در 16 سالگی، در منطقه شاخ شمیران عراق به درجه جانبازی نائل شد.هر دو پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها، اولین پارالمپیک خود را تجربه می‌کنند.

*کاروان ورزش فلسطین در افتتاحیه پارالمپیک به هنگام رژه به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

*برعکس مراسم افتتاحیه المپیک که ورزشکاران با قایق از رودخانه سن رد شدند و البته هوای بارانی و برخی مشکلات دیگر، به نظر می‌رسد که مراسم افتتاحیه پارالمپیک با شرایط و برنامه بهتری نسبت به افتتاحیه المپیک برگزار شد.

*یکی از مسوولان یا ورزشکاران کاوران یمن با شمشیری کمر که نماد جنبش انصارالله این کشور است در رژه حضور پیدا کرد.

*فرانسه آخرین کشوری بود که در مراسم رژه حاضر شد، هنگام رژه ورزشکاران فرانسه، تماشاگران به صورت گسترده آنها را تشویق کردند.
هنگام رژه ورزشکاران فرانسه، ویژه برنامه های موسیقیایی خاصی اجرا شد. 
با رژه کاروان فرانسه، بخش رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه به پایان رسید

258 253

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان