مبتلایان به میگرن این نوع پنیر را مصرف نکنند/ راه‌های پیشگیری از میگرن

میگرن می‌تواند دردناک باشد و زندگی شما را مختل کند. اما برای کمک به جلوگیری از حملات دردناک می‌توانید تغییراتی در سبک زندگی و عادات خود ایجاد کنید.

مبتلایان به میگرن این نوع پنیر را مصرف نکنند/ راه‌های پیشگیری از میگرن

به گزارش خبرآنلاین، محققان اعلام کردند در صورت ابتلا به میگرن از خوردن برخی پنیرها اجتناب کنید.

محققان کلینیک کلیولند اظهار کردند میگرن نوعی سردرد است که با درد ضربان‌دار در یک طرف سر مشخص می‌شود و به‌طور معمول کمتر از چهار ساعت طول می‌کشد، اما می‌تواند چند روز باقی بماند. این سردردها همچنین به اندازه‌ای شدید هستند که می‌توانند در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کنند. علاوه بر سردرد، علائم میگرن می‌تواند شامل آبریزش چشم، خستگی، تحریک‌پذیری، حالت تهوع و تغییرات در بینایی باشد. افراد همچنین ممکن است اصلا سردرد نداشته باشند و این مورد وضعیتی است که به‌عنوان «میگرن خاموش» شناخته می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا به نقل از هلث، به گفته کلینیک مایو، چیزهای مختلفی ازجمله حرکت، نور، صداها و بوهای قوی می‌توانند باعث میگرن شوند. یکی دیگر از محرک‌های رایج میگرن، غذاهای غنی از تیرامین است. تیرامین پروتئینی است که به‌طور طبیعی در برخی غذاها، به ویژه آنهایی که کهنه و تخمیر شده هستند، یافت می‌شود. غذاهایی که ممکن است حاوی مقادیر زیادی تیرامین باشند شامل گوشت‌های پخته شده، ماهی دودی و پنیرهای کهنه هستند.

این پنیرهای کهنه بیشتر مستعد ایجاد میگرن هستند

ساینس گزارش کرد، پنیرهای کهنه فرآیندی به نام «افیناژ» را طی می‌کنند به این معنی که آنها برای مدتی، چند هفته، ماه یا سال، رها می‌شوند و این فرآیند به آنها طعم منحصر به فرد می‌دهد. این فرآیند همچنین باعث می‌شود که پنیرها تیرامین بیشتری داشته باشند. پنیرهای چدار، استیلتون، آبی، کممبر، سوئیسی، فتا، مونستر و پارمزان به‌عنوان پنیرهایی فهرست می‌شوند که تیرامین بیشتری دارند. از سوی دیگر، پنیر آمریکایی، پنیر کوتیج،  پنیر خامه‌ای و پنیر سویا دارای تیرامین کمتری هستند.

بنیاد ملی سردرد آمریکا اعلام کرد که پنیر آمریکایی، کلبه‌ای، ریکوتا، پنیر خامه‌ای، پنیر ولویتا و پنیر فرآوری شده کم‌چرب بخش قابل قبولی از رژیم غذایی کم تیرامین هستند. با این حال، توصیه می‌شود در مورد پارمزان یا رومانو احتیاط کنید. آنان پیشنهاد می‌کنند که فقط 2 قاشق چایخوری از این پنیرها را می‌توان به‌عنوان چاشنی یا مواد جزئی استفاده کرد. پنیرهایی که باید کاملا از آنها اجتناب شود شامل آبی، آجری، بری، چدار، سوئیسی، روکفور، استیلتون، موزارلا، پروولون و امنتالر است.

چگونه تیرامین باعث میگرن می‌شود

انسان دارای آنزیمی به نام مونوآمین اکسیداز است که به تجزیه تیرامین کمک می‌کند. اگر به اندازه کافی از این آنزیم ندارید، خوردن مقادیر زیاد تیرامین می‌تواند منجر به میگرن شود. با این حال، دقیقا مشخص نیست که چرا این اتفاق رخ می‌دهد. دانشمندان معتقدند که دلیل آن می‌تواند تیرامین باشد که باعث ترشح بیش از حد نوراپی نفرین در سلول‌های عصبی می‌شود. همچنین ممکن است افزایش تیرامین و نوراپی نفرین منجر به تغییرات مغزی و منجر به سردرد  شود.

پنیرهای کهنه همچنین برای افرادی که از داروهای ضد افسردگی موسوم به مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز استفاده می‌کنند، نگران کننده است. این داروها با تجزیه تیرامین تداخل دارند و می‌توانند باعث افزایش آن به سطوح بالا شوند. این تجمع تیرامین می‌تواند منجر به افزایش خطرناک فشار خون شود که به عنوان «بحران فشار خون» شناخته می‌شود. یکی از علائم بارز بحران فشار خون بالا سردرد شدید است  با این حال این نوع سردرد با میگرن یکسان نیست. آنها توسط 2 مکانیسم مختلف ایجاد می‌شوند.

راه‌های پیشگیری از میگرن

میگرن می‌تواند دردناک باشد و زندگی شما را مختل کند. اما برای کمک به جلوگیری از حملات دردناک می‌توانید تغییراتی در سبک زندگی و عادات خود ایجاد کنید. راه‌های پیشگیری از حملات میگرن خوردن منظم و پرهیز از حذف وعده‌های غذایی، محدود کردن مصرف کافئین، خواب زیاد و کاهش استرس با استفاده از یوگا، تمرکز حواس یا مدیتیشن، همچنین محدود کردن مدت زمان نگاه کردن به نورهای روشن و محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید که می‌تواند باعث حملات میگرنی شود.

کافئین بیش از حد و تجربه ترک کافئین نیز می‌تواند باعث میگرن یا سردرد شود اما با توجه به اظهارات بنیاد میگرن آمریکا، کافئین در واقع می‌تواند به توقف حملات میگرنی پیش رو برای برخی افراد کمک کند و همچنین می‌تواند با استفاده گاه‌ به گاه آن سردرد را تسکین دهد. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین قهوه، چای و شکلات هستند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز تاثیرگذار هستند؛ بسیاری از غذاهای فرآوری‌شده حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. اینها جایگزین‌های قندی محسوب می‌شوند که برای افزودن شیرینی به غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند و می‌توانند باعث حمله میگرنی شوند. به‌طور خاص تصور می شود که آسپارتام عامل حملات میگرنی است.

شکلات نیز در یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 به عنوان محرک میگرن در 33 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش شد. شکلات حاوی کافئین و بتا فنیل اتیلامین است و احتمالا در برخی افراد باعث سردرد می‌شود.

غذاهای حاوی مونوسدیم گلوتامات (MSG) که به‌طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و در غذاهای خاصی یافت می‌شود نیز میگرن را تشدید می‌کند. این مورد در بسیاری از غذاها به‌عنوان یک افزودنی غذایی است و خوردن آن بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از محققان آن را با حملات میگرن مرتبط می‌دانند. اگرچه مونوسدیم گلوتامات معمولا به‌عنوان محرک میگرن گزارش می‌شود اما نتایج مطالعات بالینی متناقض هستند به همین دلیل تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مونوسدیم گلوتامات واقعا باعث ایجاد حملات میگرنی می‌شود یا خیر، مورد نیاز است.

گوشت‌های پخته شده از جمله گوشت‌های موجود در اغذیه‌فروشی، ژامبون، هات داگ و سوسیس‌ها همگی حاوی مواد نگهدارنده‌ای به نام نیترات هستند که رنگ و طعم را حفظ می‌کنند. این غذاها می‌توانند اکسید نیتریک را در خون آزاد کنند که تصور می‌شود رگ‌های خونی مغز را گشاد می‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اکسید نیتریک می‌تواند در حملات میگرنی نقش داشته باشد.

عوامل مختلفی مانند برخی مواد غذایی، داروها، نوسانات قندخون، تغییر در عادات خواب، عوامل روانی و استرس می‌تواند سردردهای میگرنی را تحریک کند. دردهای میگرنی، اغلب چند ساعت تا چند روز ادامه دارد و عوامل مختلفی می‌تواند سردردهای میگرنی را تحریک کند. نتایج تحقیقات نشان داده‌اند، بعضی موادغذایی می‌توانند باعث تشدید میگرن شوند و برخی دیگر دردهای میگرنی را کاهش دهند.  

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان