پدر علم اقیانوس شناسی ایران به دیار باقی شتافت

محمدرضا بنازاده ماهانی عضو برجسته هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و پدر علم اقیانوس شناسی ایران  دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافت.

پدر علم اقیانوس شناسی ایران به دیار باقی شتافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛  محمدرضا بنازاده ماهانی بنیانگذار دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان و پدر علم اقیانوس شناسی ایران ،  پس از عمری فعالیت در عرصه های علمی و تحقیقاتی، دار فانی را وداع گفت.

وی در دوران حضور خود در دانشگاه های مختلف صدها دانشجو را در مقاطع مختلف تحصیلی تربیت و مقالات و پژوهش های ارزشمندی را انجام داده بود.

محمدرضا بنازاده ماهانی عضو برجسته دانشگاه شهید باهنر کرمان به واسطه تحقیقات ارزنده و پیشتازی در حوزه تخصصی رشته خود به پدر علم اقیانوس شناسی ایران معروف شده بود.

زندگینامه

محمد بنازاده ماهانی متولد 1323 کرمان پس از گذراندن دیپلم در کرمان در رشته ریاضی دانشگاه پذیرفته شد و با کسب رتبه ممتاز بورسیه ریاضی آمریکا شد.

او مقاطع ارشد و دکترا را نیز با کسب امتیاز ممتاز در رشته کاربرد  ریاضی در پژوهش های اقیانوس شناسی پشت سر گذاشت.  

وی سپس به ایران مراجعه کرد و با نیت تبدیل دانشگاه کرمان به قطب ریاضی کشور، دانشکده ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان را به همراه تعدادی از اساتید پایه گذاری کرد.

او سپس اقدام به تاسیس و راه اندازی رشته های علوم دریایی در نقاط مختلف کشور از جمله نور ، بندرعباس، خرمشهر ،  کیش و دانشگاه آزاد تهران نمود.

 وی همچنین استاد درس فیزیک دریا در دانشگاه تربیت مدرس بود.

مستند "فرزند کویر، مرد دریا" نیز به زندگی نامه وی  پرداخته و بارها از شبکه های تلویزیونی پخش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان