ویژه‌های مشرق/

روزنامه اصلاح‌طلب: پزشکیان نمک‌نشناس است/ سمبل وفاق ملی ابراهیم یزدی و گروهک نهضت آزادی است!

بخشی از جریان اصلاحات می‌کوشد تا عدم سهم دهی پزشکیان به عناصر آنان را ناشی از قدرناشناسی رئیس‌جمهور تعریف کنند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز شنبه دهم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازگشت برخی اساتید فعال در اغتشاشات به دانشگاه، مرگ یکی از اوباش در لاهیجان و پرونده جنگ در غزه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد با بیان اینکه قدرت اکسیر فریب دارد، در این زمینه به مسعود پزشکیان هشدار داد؛ این روزنامه با بیان اینکه قدرت اکسیر فریب دارد، نوشت:

پزشکیان هم از این خطر در امان نیست. همواره باید به خود و دولتش یادآوری کند که گوش‌های‌شان به سوی نقدهای منصفانه و حتی غیرمنصفانه باز نگه دارد؛ این روزنامه اصلاح طلب در ادامه مساله فراموشی علل و حامیان موفقیت و پیروزی را برجسته ساخته و می نویسد، مشکل دوم فراموشی علل و حامیان موفقیت و پیروزی است. مسعود احمدزاده جمله استراتژیکی دارد که می‌گفت: همواره چرخ بزرگ توسط چرخ کوچک به حرکت درمی‌آید. گاهی شاید فکر شود تقدیر تاریخی آن بود که پزشکیان رییس‌جمهور شود. معنایش فراموشی و انکار عوامل موثر و اثرساز است. نقطه شکست همین‌جاست. افتادن فاصله میان منتخب و حامیان.

اعتماد اما در ادامه با اشاره به برخی منتقدین پزشکیان کوشید تا این گزاره را القاء کند که اصلاح طلبان و حامیان وی نقش ضربه گیر را داشته و باید به این حامیان توجه ویژه ای داشت، این روزنامه می نویسد:

در زمانه‌ای که رییس‌جمهور در چتر حمایت حامیان موثر خویش قرار دارد همه آن ترفندها ره به جایی نخواهد برد. اما کافی است ترکیب غرور و نخوت، فراموشی و قدرناشناسی، رفع تعهدات به پایگاه حامیان چون موریانه ارکان باورهای اعتماد را از بین ببرد. آنگاه نه گاندو که مارمولک کوچکی نیز وحشت‌آفرین خواهد بود.

روزنامه اصلاح‌طلب: پزشکیان نمک‌نشناس است/ سمبل وفاق ملی ابراهیم یزدی و گروهک نهضت آزادی است!

گفتنی است بیان این مطالب بیانگر آن است که بخشی از جریان اصلاحات می‌کوشد تا عدم سهم دهی پزشکیان به عناصر آنان را ناشی از قدرناشناسی تعریف کرده و از جانب دیگر با بزرگنمایی منتقدین تاکید کنند که پزشکیان برای در مصون ماندن باید به این طیف توجه ویژه‌ای داشته باشد.

هم‌میهن: منادی وافاق ملی ابراهیم یزدی است!

یک روزنامه اصلاح طلب کوشید تا ابراهیم یزدی دبیرکل پیشین گروهک نهضت آزادی را به عنوان پیش‌قراول بحث وفاق تعریف و تفسیر کند. روزنامه هم میهن در مطلبی در راستای تعریف تبار وفاق ذیل نهضت آزادی نوشت:

«وفاق ملی» به‌طور رسمی از سال 1381 در دستور کار نهضت آزادی بوده است. البته در تمام دوران و عمر نهضت، وفاق ملی اصل اساسی آن بوده و هست.

به باور این روزنامه در سه دوره دبیرکل‌های نهضت آزادی یعنی مهدی بازرگان، ابراهیم یزدی و آقای محمد توسلی نوع برخورد با موضوع وفاق ملی مهم بوده ‌است. این تفکر وفاق و وحدت در زندگی و عملکرد همه این چهره‌ها بوده است.

روزنامه اصلاح‌طلب: پزشکیان نمک‌نشناس است/ سمبل وفاق ملی ابراهیم یزدی و گروهک نهضت آزادی است!

گفتنی است این مطالب در شرایطی مطرح می شود که بخشی از اصلاح طلبان که در در گروی سیاست ورزی نیروهای ملی- مذهبی و گروهک نهضت آزادی دارند، در اداوار مختلف تلاش کرده اند که از سویی نیای جریان اصلاحات را بازرگان و در شرایط کنونی تبار وفاق را گروهک نهضت آزادی تعریف و تفسیر کنند.

این بخش از اصلاح طلبان که می کوشند تا کنشگری جریان اصلاحات را ذیل راهبردهای ملی- مذهبی ها تعریف کنند، از سویی به دنبال سفیدنمایی گروه هایی هستند که حضرت امام خمینی(ره) بیشترین زاویه را با آنان داشته است، اصلاح‌طلبان رادیکال همچنین تلاش دارند تا با طرح این قبیل مسائل جهت گیری مورد خواست خود را نیز به دولت تحمیل کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان