چه قلعه حسن خان چه مشهد؛حفظ امنیت رونالدو با فدراسیون است

مدیرعامل اسبق استقلال تهران معتقد است نگهداری ورزشگاه ها از ساختن آن مهم‌تر است.

چه قلعه حسن خان چه مشهد؛حفظ امنیت رونالدو با فدراسیون است

ایمان گودرزی؛ ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد اما شرایط ویژه‌ای دارد که دست هیچ تیم ملی و باشگاهی‌ای به آن نمی‌رسد. تیم ملی فوتبال ایران قصد داشت در این ورزشگاه به میدان برود که با مخالفت مسئولان استانی روبه‌رو شد. از سوی دیگر پرسپولیس و استقلال نیز درخواست مشابه داشتند که آن هم رد شد اما اخیراً یک تیم باشگاهی از افغانستان سرانجام توانست مجوزهای لازم برای تمرین در ورزشگاه امام رضا(ع) را کسب کند. به همین بهانه با امیررضا واعظ آشتیانی در مورد معضل میزبانی تیم ملی و باشگاه ها به گفت و گو پرداختیم که در ادامه متن کامل آن را می خوانیم؛

*از مخالفت حضور تیم ملی و سرخابی ها در ورزشگاه امام رضا شروع کنیم.

زمین مشهد متعلق به آستان قدس است، طبیعی است که کسی مسئولیتش را دارد خودش هم در این زمینه تصمیم گیری می کند که به کدام باشگاه ها باید بدهد به کدام باشگاه ندهد. نکته‌ای که هست به نظر من دلیل اصلی این مخالفت این است که AFC و FIFA بر حضور بانوان در مسابقات ملی و باشگاهی تاکید دارد و مسئولین ورزشگاه آستان قدس نمی خواهند اجازه چنین کاری را بدهند. بحث حضور تیم افغانستانی شاید فقط برای تمرین بوده و حضور هواداران در آن مطرح نبوده، آنها این زمین را اجاره دادند پولش را هم گرفتند. از نظر من این زمین بسیار با ارزش است، تیم ملی نیز می تواند در این زمین تمرین کند چون این زمین دقیقا شرایط مسابقه را دارد. کاش مسئولین نحوه نگهداری ورزشگاه را از آستان قدس یاد بگیرند تا آزادی، تختی و شیرودی به این وضعیت نیافتند.

*گفته می‌شود زمین قلعه حسن خان میزبان تیم های آسیایی از جمله رونالدو با النصر خواهد بود، به نظر شما در این زمین 12 هزار نفری اگر اتفاقی برای کسی بیافتند چه کسی باید جوابگو باشد؟

مسئولیت با فدراسیون است، اما زمین 12 هزار نفری در انگلیس هم داریم. اینکه بتوانند حضور رونالدو را مدیریت کنند به مسئولیست فدراسیون برمی‌گردد وگرنه استادیوم هایی با ظرفیت 10، 12 هزار نفری همه جا هست. زمین قلعه حسن خان قطعا اگر کیفیت نداشت برای بازی های آسیایی انتخاب نمی‌شد. این اتفاقات همه از عدم دور اندیشی فدراسیون است. در فوتبال دولتی این اتفاقات رخ می دهد. اگر دولت کنار برود تمام ورزش های حرفه‌ای از بین خواهند رفت. البته کاش دولت کنار می رفت تا یک سری دلال و افراد هم به پول مفت نمی‌رسیدند. چرا باید یک سری پول گزاف بگیرند اما استادیوم نداشته باشیم؟ باشگاه ها 1000 میلیارد هزینه می کنند اما زمین ندارند که به این بازیکنان بازی بدهند! مسیر ما گم شده است، متولیان ما راه را اشتباه می‌روند و جالب اینجاست هر کسی هم می‌آید همین مسیر را می‌روند.

چه قلعه حسن خان چه مشهد؛حفظ امنیت رونالدو با فدراسیون است

*یکی از مسائلی که شما همیشه بر آن تاکید داشتید بحث نگهداری از زمین و ورزشگاه هاست.

بله بارها گفتم که ما راه نگهداری را بلد نیستیم، ساخت مهم است اما نگهداری مهم تر است. مسئولین ما بیت المال را نمی‌شناسند. اگر به ورزشگاه هایی مثل آزادی درست رسیده بودند حالا حال و روز ما این نبود. تختی را رها کرده بودند و کسی به آن نمی‌رسید چرا این زمین ارزشمند را درست نگهداری نکردند؟ همین شیرودی برای تیم هایی مثل هوادار و نساجی کافی نیست؟ هم می توانند زمین خوبی داشته باشند و هم ظرفیت خوبی برای حضور تماشاگر دارند. مشکل اینجاست افرادی که سر کار هستند وظایف خود را نمی دانند و فقط حرف می زنند. همه فقط حرف می زنند و عمل نمی کنند، این هم نتیجه‌اش می شود که تیم ملی و دو تیم مهم کشور زمین برای میزبانی ندارند!

*ساخت ورزشگاه 120 هزار نفری نیز منتفی شد.

من از همان ابتدا یکی از مخالفان سر سخت این پروژه بودم. مجموعه آزادی 400 هکتار است و فقط 40 هکتار آن بنا دارد، دلیلش هم طرح توسعه و بازسازی است که با گذر زمان  افزایش جمعیت و بیشتر شدن رشته ها کم کم آنجا نیز ساخته شود. آزادی از همه لحاظ شرایط خوبی دارد، آب و هوا و دسترسی خوب. من از اول مخالف این ورزشگاه 120 هزار نفری بودم و چرا همان هزینه را در آزادی نمی کنند؟ اگر از این پروژه منصرف شده‌اند خبر بسیار خوبی است و همان چینی ها که قرار بود بیایند و این پروژه را دست بگیرند بهتر است بیایند و آزادی را سرو سامان دهند. علاوه بر آن ما دیگر در هیچ جای دنیا ورزشگاه 120 هزار نفری نداریم. نهایت 30 الی 40 هزار نفر. هر چه ورزشگاه بزرگ تر باشد نگهداری آن سخت تر است. منتفی شدن این پروژه کار بسیار خوبی بود و بهتر است طرح توسه و بازسازی ورزشگاه آزادی را حالا جدی تر دنبال کنند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان