درمان خلط بلغم با روش های عالی خانگی

درمان خلط بلغم دارای راه های ساده ای می باشد و شما در خانه و بدون دارو های تجویزی متخصص نیز می توانید این مورد را درمان نمایید. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر این مطلب را از دست ندهید.

درمان خلط بلغم با روش های عالی خانگی

بلغم همان ماده ای می باشد که دارای لزج بودن و چسبناکی بسیار بالایی می باشد و باید در نظر داشته باشید که این مورد در حین بیماری بسیار برایتان ایجاد می شود و شما دچار گلوی خلط دار می شوید و نفس کشیدن و بلعیدن با این خلط ها برایتان دشوار خواهد شد. در ادامه راه های درمان خلط بلغم را برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه برایتان خواهیم گفت تا بتوانید این مورد را به راحتی از بین برده و این مورد را درمان نمایید.

بخور سرد برای کاهش خلط بلغم

آشنایی با تکنیک های درمان خلط بلغم

معمولا این خلط ها علاوه بر زمان های بیماری مانند سرماخوردگی و یا آنفولانزا زمانی که شما از خوراکی های سرد و مرطوب نیز استفاده می کنید نیز برایتان ایجاد می شود و در این صورت بهتر است روش های ساده برای درمان این مورد را بلد باشید تا  بتوانید به سرعت از پس این مورد بر بیایید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. مخاط یکی از روش های دفاعی می باشد و معمولا مواد آلوده را در خودش جذب می کند و ان ها را وارد معده می کند تا با اسید معده این آلودگی ها را نابود نماید از این رو مخاط اگر بلغمی نباشد برای بدن مفید نیز هست و به صورت عادی در دهان شما و مجاری دیگر بدنتان یافت خواهد شد.

بلغم ها بخش های سالمی از بدن می باشند و اگر این مورد بیش از حد شده و منجر به ایجاد یک سری از ناراحتی های شدید شود می توان گفت این مورد یکی از مورد هایی می باشد که نیاز به درمان دارد و باید با استفاده از روش های خانگی و با ساده ترین تکنیک ها و گاها بدون استفاده از دارو های بدون نسخه و. یا با نسخه متخصص بتوانید این مورد را درمان نمایید.

مرطوب کردن هوای خانه

اگر دچار خلط در گلوی خود شده اید و از این مورد بسیار ناراحت می باشید باید این مورد را در نظر داشته باشید که این مورد درمان پذیر می باشد و کافی است تا با استفاده از بخور به راحتی این مورد را درمان نمایید و هوای خانه  تان را دارای رطوبت بیش تر کنید. این مورد می تواند احتقان و خلط را از بین ببرد و هر چه میزان هوای خانه تان خشک تر باشد مشکلات بیش تری در این زمینه خواهید داشت.

در این میان به جای استفاده از بخور گرم بهتر است از بخور سرد استفاده کنید و با خیال راحت این مورد را در تمامی روز در خانه تان روشن بگذارید و نگران شکلاتی که بخور گرم ایجاد می کند نخواهید بود. در استفاده از بخور های سرد نیاز است تا  در نظر داشته باشید که آب این دستگاه ها باید روزانه تعویض شود و اگر مدل های جدید تر را خریده اید باید طبق دستورالعمل این دستگاه ها عمل کنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

بهبود خلط بلغم

استفاده از آب زیاد

نوشیدن آب زیاد و هیدراته گه داشتن بدن یکی دیگر از روش هایی می باشد که می توانید با استفاده از ان به دفع بلغم از بدن کمک کنید. برای این مورد نه تنها آب لکه از سایر نوشیدنی ها نیز می توانید استفاده کنید و بهترین گزینه ها در این زمینه دمنوش ها و چای های گیاهی می باشد. در واقع میزان آب مورد نیاز هر فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و به صورت معمول هر فردی باید در روز 8 لیوان آب مورد استفاده قرار دهد.

این مورد برای تعادل داشتن اهمیت بالایی دارد. کودکان نیاز به 5 الی 6 لیوان آب در روز دارند و نوجوانان ممکن است در روز 10 لیوان آب نیاز داشته باشند و این ها بسته به بدن هر فرد و سن و سالش و بیماری هایی که دارد می تواند متفاوت باشد. برای این که هیدراته بمانید می توانید از آب گوشت و آب مرغ و یا هر نوشیدنی دیگری استفاده کنید و تنها از آب استفاده نکنید. در این میان خوردن آب مرکبات و چای های شیرین نشده اهمیت بالایی دارد و برای سلامتی تان نیز خوب خواهد بود.

مواد غذایی مناسب

برای این که دستگاه تنفسی تان سالم تر بماند نیاز است تا بتوانید از نوشیدنی ها و غذا های خوب استفاده کنید تا دستگاه تنفس شما تقویت شده و مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نشود. سعی کنید در غذا های خود لیمو و زنجبیل و سیر استفاده کنید و این مواد غذایی دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد و می تواند به سرفه های شما کمک کرده و همچنین به درمان خلط بلغم نیز کمک خواهد کرد. غذا های تند نیز در این میان خوب می باشند و می توانند به شما کمک کنند تا موقتا بتوانید این مورد را درمان کرده و از شر مشکلاتش در امان باشید ولی یادتان نرود که امکان بازگشت این خلط ها بعد از از بین رفتن تاثیرات فلفل نیز وجود دارد.

برخی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده اند که استفاده از شیرین بیان، جینسینگ، انواع توت ها، انار و چای گواوا و استفاده از مواد غذایی دارای روی می تواند به درمان مشکلات تنفسی و از بین بردن خلط ها کمک کرده و یا مانع از بروز این مشکلات خواهد شد. هرچند در این زمینه نیاز به مطالعات بیش تر می باشد با این حال افزودن این مواد نام برده شده به غذا ها بدون خطر می باشد و می تواند به سلامت عمومی بدن شما نیز کمک کند.

درمان خلط بلغم

استفاده از آب نمک

بی خطر ترین راهی که در این زمینه وجود دارد غرغره کردن آب نمک می باشد و باید این مورد را در نظر داشته باشید که آب نمک یکی از روش های ساده و کم هزینه ای می باشد  که می تواند خلط های شما را از بین ببرد و میکروب ها را نیز از بین خواهد برد و معمولا برای تسکین گلو درد نیز از این مورد استفاده می شود.

استفاده از روغن اکالیپتوس

اگر از اسانس ها و یا دمنوش های گیاهی این مورد استفاده کنید نیز خوب خواهد بود و در کسری از زمان می تواند خلط های شما را درمان کند. برای درمان خلط بلغم کافی است تا  مقداری از روغن این گیاه را بو کنید و باید بدانید که این گیاه توانایی رقیق کردن خلط بلغم را دارد و می تواند منجر به خارج شدن آن از سینه تان با سرفه شود. همچنین اگر همراه با این خلط ها دارای سرفه هایی نیز می باشید هم نیاز است تا از اکالیپتوس استفاده کنید تا نتیجه خوبی از این مورد نیز دریافت نمایید.

استفاده از دارو ها

معمولا تنها در شرایطی که افراد دارای مشکلات خاصی باشند برای این مورد به متخصص مراجعه می کنند و از دارو های خاص برای درمان عفونت ها کمک می گیرند و یادتان باشد که اگر شما نیز دارای این مورد هستید نیاز است تا با متخصص مشورت کرده و بر اساس مواردی که دارید و یا میزان عفونت از دارو های خاص استفاده نمایید. افرادی که دارای بیماری های مزمن ریوی می باشند نیاز است تا از دارو های خاص استفاده کنند و این مورد را از یاد  نبرید و همچنین در غیر این صورت می توانید از انواعی از دارو های بدون نسخه کمک بگیرید.

این دارو ها که بدون نسخه می باشند دارو های ضد احتقان می باشند و باعث رقیق شدن مخاط شده و سریعا ان ها را با روش هایی مانند عطسه و سرفه و یا آبریزش بینی از بدن شما خارج می نماید. این دارو ها معمولا با کاهش تورم در بینی و باز کردن راه های هوایی کار می نمایند و می توانند شما را از این شرایط رها سازند.

درمان خلط

جالب است تا این مورد را بدانید که بدن دائما در حال تولید مخاط می باشد و این مورد اصلا بد نخواهد بود و برای سالم ماندن بدن ضروری خواهد بود. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد درمان ندول حنجره و درمان التهاب حنجره نیز کسب کنید و برای این کار  کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه نیز کمک بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان