گزارش اختصاصی مشرق/

وحشت تمام‌نشدنی صهیونیست‌ها از عملیات اربعین و منطقه بقاع / کل سرزمین‌های اشغالی در تیررس یگان موشکی و پهپادی حزب الله + نقشه میدانی

حزب الله با انجام عملیات اربعین از منطقه بقاع در شرق لبنان پیامی مهم و شفاف برای صهیونیست ارسال کرد.

سرویس جهان مشرق - بامداد چهارم شهریور حزب الله مرحله نخست عملیات پاسخ به ترور شهید فواد شکر فرمانده ارشد جبهه مقاومت را با شلیک حدود 340 راکت کاتیوشا به سمت سرزمین‌های اشغالی و همزمان با جنگ الکترونیک آغاز کرد تا با مشغول شدن سامانه‌های دفاعی صهیونیست‌ها، راه برای عبور پهپادهای انتحاری باز شود.

یک منبع میدانی که بامداد یکشنبه، تحولات را از نزدیک دنبال می‌کرد به جزئیات عملیات علیه صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: در بخش نخست عملیات با درگیر شدن سامانه های دفاعی، حدود 30 پهپاد انتحاری به راحتی وارد آسمان فلسطین اشغالی شدند و نقاط از پیش تعیین شده و مورد نظر را در یازده پایگاه نظامی هدف قرار دادند.

صهیونیست ها تصور می کردند پاسخ حزب الله به هدف قرار دادن دقیق یازده پایگاه نظامی خلاصه و در دو بخش به اتمام رسیده اما اندکی با شروع مرحله اصلی عملیات، غافلگیر شده و در شوک فرو رفتند چرا که دو پایگاه مهم و راهبردی آنان در کمترین زمان ممکن از سوی پرنده های انتحاری شکار شدند.

این منبع میدانی با بیان این که پایگاه عین شیمر یکی از نقاطی بود که هدف قرار گرفت، گفت: این پایگاه هوایی موشکی چند لایه، محل استقرار سامانه های دفاعی پیکان، فلاخن داوود و گنبد آهنین و تیپ منطقه ای مناشه و محل آزمایش پهپادها به شمار می‌آید و همین موقعیت بر اهمیت این مقر افزوده که تا مرز لبنان 72 کیلومتر فاصله دارد و از محور شرقی به کرانه باختری متصل می شود.

وی اضافه کرد: این پایگاه مهم و حساس تا تل آویو حدود 43 کیلومتر فاصله دارد و از محور شمال غرب در 36 کیلومتری شهر ساحلی حیفا قرار گرفته و از غرب هم به جاده حیفا - تل آویو متصل می شود و همچنین با ساحل مدیترانه 12 کیلومتر فاصله دارد.

این منبع میدانی پایگاه جلیلوت (گلیلوت) مقر فرماندهی اصلی سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی را هدف دیگر در بخش نهایی عملیات حزب الله دانست و گفت: گردان ارتباطات، واحد 9900، واحد 8200 (بخش اطلاعات و سایبری آمان) هم در این مرکز مستقر هستند و مدرسه اطلاعات نظامی و تربیت فرماندهی نظامی و همچنین دانشکده ارتباطات بخش اطلاعات نظامی در این مقر واقع شده است.

وحشت تمام‌نشدنی صهیونیست‌ها از عملیات اربعین و منطقه بقاع / کل سرزمین‌های اشغالی در تیررس یگان موشکی و پهپادی حزب الله + نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، واحد 8200 بر پایگاه های اطلاعاتی دیگر از جمله، مقر مرکزی جلیلوت، جبل الشیخ و شنود در صحرای النقب نظارت می کند و تا مرز لبنان حدود 110 کیلومتر فاصله دارد و از محور شمالی در حدود هزار و دویست متری تل آویو قرار گرفته است.

این منبع میدانی انجام عملیات از استان بقاع در شرق لبنان را هم قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: منطقه بقاع با مرزهای شمالی فلسطین اشغالی حدود 60 کیلومتر فاصله دارد و اگر پهپاد ها از این محور به پرواز درآمده اند تا پایگاه مهم جلیلوت مسافتی حدود 180 کیلومتری و تا پایگاه عین شیمر مسیری 132 کیلومتری را پیموده و به اهداف مورد نظر اصابت کردند و این رویداد از شروع درگیری ها برای نخستین بار اتفاق می افتد.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: اعلام مبداء انجام عملیات از استان البقاع که حدود 60 کیلومتر با مرزهای سرزمین های اشغالی فاصله دارد هشداری مهم برای صهیونیست ها است و حزب الله به روشنی اعلام کرد از مناطق و مسیرهای دورتر هم قادر است اهداف را به صورت دقیق نشانه گیری کند و این پیام را هم انتقال داد هر نقطه ای از فلسطین اشغالی را در هر زمانی اراده کند، منهدم و نابود خواهد کرد.

باید توجه داشت اگر پهپاد های انتحاری از نوار مرزی مشترک با شمال سرزمین های اشغالی شلیک می شدند و مسافت 180 کیلومتری را می پیمودند به نقاط تصرف شده در نوار غزه اصابت می کردند و همین مسئله نشان می دهد جبهه مقاومت هر منطقه ای را در فلسطین اشغالی می تواند با دقت بالا هدف قرار دهد.

همان گونه که در سخنرانی دبیرکل حزب الله مطرح شد جبهه مقاومت با وجود این که توانایی دارد هر محل و منطقه را هدف قرار دهد فعلا پایگاه های نظامی را در اولویت قرار داده و زیرساخت های اقتصاد و شهرک نشین ها در لیست برخورد نیستند و البته اعلام عمومی این راهبرد، سناریوهای احتمالی خودزنی (مانند مجدل الشمس) رژیم صهیونیستی را خنثی و غیرقابل اجرا می کند چرا که شهرک نشین ها در فلسطین اشغالی به صحبت های سید حسن نصرالله نسبت به مقامات خود اعتماد بیشتری دارند و این موضوعی است که رسانه های صهیونیست بارها اذعان کرده‌ اند و همین مسئله دست سران باند جنایت کار را برای تکرار خودزنی می بندد.

به گزارش مشرق، چند روز از عملیات اربعین گذشته و جزئیات خسارت‌های متحمل شده به صهیونیست ها گام به گام منتشر و از سویی دیگر دروغ های اشغالگران در خصوص حملات پیش دستانه آشکار می شود و روند تحولات میدانی هم نشان می دهد رژیم و باند جنایت کار همچنان زیر فشار باقی مانده و پشتیبانی آمریکایی ها هم تغییری در نتیجه نبردها ایجاد نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان