حجت‌الاسلام نوری تاکید کرد:

احیای اجازات؛ راهی برای کاهش روند مدرک‌گرایی در حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: احیای اجازات و ارایه ترکیبی از مدرک و اجازه می‌تواند مدرک‌گرایی در حوزه را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه رشد روند مدرک‌گرایی است که سم حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رد دکترای افتخاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته تصریح کرد: ایشان با رد دریافت این مدرک پایبندی خودشان را به میثاق طلبگی نشان دادند تا برای دیگران نیز الگو شود و مدرک‌گرایی در حوزه اصل نشود.

نوری اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌ به سمتی برویم که سیستم اجازه مانند حوزه‌های قدیم رایج و احیاء شود، البته با توجه به وضعیت تحول‌یافته آموزشی در ایران و دنیا می‌توان با روندی ترکیبی از الگوی قدیم و جدید این کار را انجام دهیم که بنیاد فقهی مدیریت اسلامی چنین کاری را شروع کرده است.

مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: یکی از نیازهای امروز حوزه، تربیت مجتهدان نظریه‌پرداز در عرصه‌های مختلف و کاربردی مورد نیاز از جمله مدیریت است، لذا این بنیاد در این راستا برنامه‌های آموزشی کوتاه و بلندمدتی را آغاز کرده و یکی از مهم‌ترین اهداف خود را بر روی این مسئله متمرکز کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات علم مدیریت اتکاء مبانی آن به دیدگاه‌های ماتریالیستی و اومانیستی است که انسان را به سان ماشین تعریف می‌کند و تنها نگاه به آن، بحث سودآوری است در حالی که اسلام، تعریف مشخصی از انسان دارد که دربرگیرنده جنبه کمال‌طلبی برای اوست.

وی تاکید کرد: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تدوین و تالیف 40 کتاب مدیریتی و اجتهادی را با هدف تربیت مجتهدان نظریه‌پرداز همچنین تبیین اصول مدیریت اسلامی برای چند دهه آینده در دستور کار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر