ادعای سخنگوی اتحادیه اروپا درباره عوامل تاثیرگذار بر روابط با ایران

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره نقش ایران در حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین که بارها از سوی مقام‌های کشورمان رد شده است، مدعی شد که این مساله تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر روابط میان اتحادیه اروپا و ایران دارد.

ادعای سخنگوی اتحادیه اروپا درباره عوامل تاثیرگذار بر روابط با ایران

به گزارش خبرآنلاین از ایرنا، پیتر استانو روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در بروکسل ادعا کرد: ما از نخستین لحظه‌ای که متوجه شدیم ایران، پهپاد در اختیار روسیه قرار می‌دهد واکنش نشان دادیم. این مساله عامل مهمی در روابط ما بشمار می‌رود و به همین خاطر چند تحریم علیه ایران وضع کردیم.

وی در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: اگر مشخص شود که ایران کمک‌های نظامی بیشتری را برای حمایت از اقدامات غیرقانونی روسیه در اوکراین صورت می‌دهد، اتحادیه اروپا بی‌تردید واکنش نشان خواهد داد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه همواره در تماس با طرف ایرانی، خواه وزیر سابق امور خارجه، سرپرست پیشین وزارت امور خارجه و یا وزیر جدید امور خارجه ایران باشد این مساله را مطرح کرده است. حمایت نظامی ایران از اقدامات غیرقانونی روسیه در اوکراین یکی از مهم‌ترین مسائل تعیین کننده در روابط ما با تهران است. به همین خاطر ما با وضع تحریم‌ها به این مساله واکنش نشان دادیم.

مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعای همکاری‌ نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در این باره گفت: آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد.

وی بیان داشت: همان گونه که بارها نیز اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی است و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش در جهت نقش‌آفرینی سازنده و ثبات ساز در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده و در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تاکید دارد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان