میزان میدان دادن به جوانان متخصص انقلابی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد

امام جمعه کرمان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: باید دید مسیر برای نسل جوان تحصیلکرده انقلابی متخصص که باید چرخ‌های فعال کشور را در حوزه‌های مختلف به دست بگیرد؛ چقدر باز شده است.

میزان میدان دادن به جوانان متخصص انقلابی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه شهر کرمان در ادامه سلسله مباحث تربیت از نگاه قرآن و احادیث؛ توجه به الگو در تربیت را دارای نقش اساسی دانست و افزود: قرآن کریم در شخصیت‌سازی بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان معرفی شخص الگو که آیات متعددی از قرآن کریم به آن اختصاص یافته را نخستین موضوعی دانست که قرآن به آن توجه کرده و در این زمینه از حضرت ابراهیم، موسی، زکریا، یحیی، عیسی، الیاس نام برد و گفت: زندگی حضرت موسی علیه‌السلام در همه فراز و نشیب‌ها الگوی بزرگی برای جامعه دینی است و قرآن می فرماید این الگو "مخلَص" یعنی از هر اعوجاج و انحرافی به دور و نسبت به شیطان نفوذناپذیر است.

شبستان نوشت ، وی ادامه داد: زندگی پرمخاطره موسی از تولد تا بعثت و پس از آن و مبارزه با جریان‌های زمان خود و درگیری با طاغوت‌های زمان و پیروزی‌هایی که نصیب این پیامبر خدا شد؛ می‌تواند به عنوان‌ یک الگو در جامعه مورد توجه باشد.

امام جمعه کرمان محور دوم مطرح شده در قرآن کریم را معرفی اشخاص با القاب دانست و در این باره به آیه "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ..." استناد و بیان کرد: در فرهنگ قرآنی به جریان مثبت، اسوه گفته می‌شود؛ کسانی که در خط هدایت به عنوان رسول و نبی، صحابی و اولیا در بین مردم مطرح هستند؛ کسانی که پردازش شخصیت و تبیین زوایای شخصیتی آنان می‌تواند جامعه را هدایت کند.

وی با بیان اینکه در محور سوم، خداوند جماعت و گروه‌های نیک و صالح را معرفی می‌کند که در این باره مسلمانان را بارها به عنوان یک الگوی برتر معرفی کرده مثل جاهایی که در رکاب پیامبر می‌درخشند(آیه 29 سوره فتح) اظهار کرد: این افراد هیچ نرمش و کرنشی در برابر دشمن نشان نمی‌دهند لذا کسانی که در مواضع سیاسی و اجتماعی و...  در برابر دشمن کرنش نشان می‌دهند، نمی‌توانند جزو جماعت الگو باشند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در همین موضوع خاطرنشان کرد: جناح‌هایی که در عرض هم کار می‌کنند نباید بی‌رحمانه به هم بتازند و در پیروزی‌ها و شکست‌ها از خط رضایت خدا خارج شوند که قرآن فرمود"کنتم خیر امه..." شما مسلمانان می‌توانید امتی برای اصلاح بشریت باشید.

وی با افزودن این نکته که خداوند به جامعه اسلامی ماموریت اصلاح جامعه بشری داده است؛ متذکر شد: چنین امتی باید در درون خود تقوا را رعایت کند، برای خارج کردن رقیب دست به هر کاری نزند و در جبهه خودی کاملاً باید اهل مراعات و رعایت اخلاق بود تا این رسالت را انجام دهد لذا ایران اگر می‌خواهد ام‌القرا باشد؛ شخصیت‌های سیاسی و متنفذ و صاحبان جایگاه و توده‌های مردم در بخش‌های مختلف باید به الگو بودن در جامعه اسلامی توجه کنند و برای این امر  هزینه داده و سختی‌ها را تحمل کنند.

اهمیت تربیت دینی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در نگاه تربیت دینی اگر می‌خواهیم جامعه درست تربیت شود باید شخصیت‌هایی مثل ستون‌های محکم جلوی لرزش‌های جامعه را بگیرند و جامعه به آنان رو بیاورد لذا جریان فرهنگی جامعه به پردازش شخصیت‌های برجسته اقدام کرده و زندگی و روش و منش آنان را در جامعه تبیین و ترویج کند تا دیگران به این شخصیت‌ها توجه کنند ضمن اینکه وجود برخی شخصیت‌ها فی‌نفسه تبلیغ اخلاق است.

قدرت‌های زورگو همیشه جریانی برای رسیدن به اهداف خود درست می‌کنند

وی در خطبه دوم نمازجمعه مناسبت‌های هفته آینده از جمله قیام خونین 17 شهریور و نقش آن در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از حوادث پرابهام دنیا، حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا است که به امنیتی کردن آن اجازه ندادند زوایای آن تحلیل شود و به همین دلیل زوایای پنهان زیادی دارد که تاریخ آینده آن را روشن خواهد کرد و ثابت می‌شود هیچ ارتباط منطقی بین این حادثه و حمله به عراق و افغانستان وجود ندارد اما قدرت‌های زورگو همیشه جریانی برای رسیدن به اهداف خود درست می‌کنند.

ضرورت توجه به نسل جوان تحصیلکرده انقلابی متخصص کشور

امام جمعه کرمان به سالگرد صدور بیانیه گام دوم هم اشاره و تصریح کرد: جدای از توجه به ضعف‌ها و پیروزی‌ها و موفقیت‌ها و شناسایی و سنجش میزان استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها در گام اول، باید دید مسیر برای نسل جوان تحصیلکرده انقلابی متخصص کشور که باید چرخ‌های فعال کشور را در حوزه‌های مختلف به دست بگیرد؛ چقدر باز شده و اجازه دادیم کار به دست بگیرد!؟ در کنار تجربه موفق انسان‌های گام اول که کشور را به سرافرازی پیش بردند.

وی اضافه کرد: دوم اینکه در 40 سال اول تجربه کردیم هر جا به دشمن اعتماد شد و با لبخند با او مواجه شدیم، آسیب دیدیم و کشور عقب افتاد و این تجربه آزمایش شده را لازم نیست تکرار کنیم زیرا در برابر دشمن غفلت کردن و محکم برخورد نکردن در گام دوم جایگاهی ندارد که باید قوی و محکم و قدرتمند و با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و توجه به وحدت و همدلی و فاصله گرفتن از اختلاف، کشور را با سرعت پیش برد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تجربه‌های زیادی در این باره پیش روی ما است؛ خاطرنشان کرد: انعطاف در برابر دشمن کار دست جامعه اسلامی داده و می دهد و شما امروز وضعیت فلسطین را می‌بینید گرچه نسل جوان مؤمن و مجاهد فی سبیل الله فلسطین عزم را جزم کرده تا همه جبهه های ممکن علیه این رژیم غاصب را فعال کند و ان‌شاءالله پیروزی نهایی جامعه اسلامی بر رژیم جعلی را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان