معاون سابق گردشگری استان مازندران معرفی کرد:

جاده بی‌دردسر سفر به شمال

شماره روزنامه: ۶۰۹۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ...

دبیر و نایب‌رئیس انجمن گردشگری پایدار سبز مازندران با اشاره به اینکه اغلب خانواده‌‌‌ها محدودیت‌‌‌هایی برای سفر دارند، ‌‌‌ می‌افزاید: برخی از افراد به دلیل مرخصی یک‌روزه در آخر هفته یا داشتن فرزند محصل امکان سفرهای هفتگی را ندارند و همین باعث می‌شود در تعطیلات مناسبتی تصمیم بگیرند به مقصدی مانند استان‌‌‌‌های شمالی سفر کنند. در حالی که اگر تعطیلات دو روزه باشد این امکان را دارند که هر هفته برنامه مسافرت بچینند و منتظر تعطیلات مناسبتی نباشند.  به گفته این مقام مسوول 80‌درصد مسافران استان مازندران از استان‌های تهران و البرز به این مقصد سفر می‌‌‌کنند. او ادامه می‌دهد: نزدیکی این دو استان به مازندران سبب شده شاهد سفرهای انبوه باشیم، ‌‌‌ در تعطیلات مناسبتی هفته گذشته نمونه‌ای از آن را شاهد بودیم که باعث کمبود بنزین در استان شد. او دلیل این امر را ناترازی ورود گردشگر با امکانات می‌داند.

حسنی می‌گوید: به واسطه همین ناترازی صف‌های طویل در شهرهای مختلف شکل گرفت و باعث شد برخی رسانه‌ها از این موضوع سوءاستفاده کنند.  

معاون سابق گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران می‌گوید: بحث تعطیلی دو‌روزه آخر هفته که چند سال است پیگیری می‌شود و موافقان و مخالفان خود را دارد، ‌‌‌ از منظر گردشگری مزایای زیادی دارد. این گزینه می‌تواند امکان سفر راحت و قابل برنامه‌ریزی در طول سال را برای مردم مهیا کرده و از حجم سفرهای انبوه بکاهد.  او در عین حال پیشنهاد می‌کند که پتانسیل روستاهای قرار گرفته در مسیر شهرهای گردشگرپذیر مازندران فعال شود و می‌افزاید: می‌توان روستاهای مسیر را برای پذیرش توریست‌ها آماده کرد تا مسافران بتوانند برنامه سفر خود را متنوع‌تر کرده و جامعه محلی مسیر هم از مزایای حضور گردشگران بهره‌مند شوند.

دبیر و نایب‌رئیس انجمن گردشگری پایدار سبز مازندران ادامه می‌دهد: یکی از موضوعاتی که در گردشگری دنیا روی آن کار می‌شود، موضوع ظرفیت‌سازی بر اساس ذائقه و علایق توریست‌هاست. در استان مازندران ما می‌توانیم گونه‌های مختلف گردشگری را تعریف و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. به عنوان مثال طبیعت‌گردی در این استان در پاییز ظرفیت‌های بیشتری دارد در حالی که تابستان برای علاقه‌مندان به ساحل جذاب‌تر خواهد بود. فصل بهار نیز برای برگزاری رویدادهای گردشگری و توریست رویدادمحور مناسب است.  او می‌گوید: ما باید بسته‌های مختلف گردشگری را تهیه کرده و آنها را در رسانه‌ها معرفی کنیم تا گردشگران بتوانند از انواع گونه‌های توریسم بهره بگیرند. در کنار آن دولت نیز باید بسترسازی لازم را انجام داده و از ظرفیت تشکل‌‌‌ها و فعالان استفاده کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان