پنج‌شنبه عصر، همه‌چیزمان به همه‌چیزمان می‌آمد

چه هماهنگی زجرآوری!

شماره روزنامه: ۶۰۹۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ...

فوتبال سردرگم

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در طول مسابقه متوجه شدیم برنامه قرقیزستان چیست، اما پی نبردیم تیم ملی ایران چه طرح و هدفی را دنبال می‌کند! به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی در این بازی ظاهرا آسان با میدان دادن به نفراتی همچون آریا یوسفی و امین حزباوی در ساختار دفاعی، به دنبال کاهش میانگین سنی تیم ملی بوده، اما انتخاب‌های او جواب این اعتماد را ندادند. به‌طور کلی خط دفاعی ایران روی معدود حملات قرقیزستان به شکل اساسی به لرزه در می‌آمد و چند بار چیزی نمانده بود با دریافت گل مساوی، دو امتیاز عجیب و غریب از دست بدهیم. همچنین بازیکن ناآماده‌ای مثل سامان قدوس هم که با وجود بدون باشگاه بودن به تیم ملی فرا خوانده شده بود، نمایشی ضعیف و بحث‌برانگیز ارائه داد.

مجموعه اینها باعث شد عملکرد تیم ملی اصلا چنگی به دل نزند و تنها حربه موثر تیم، شوت‌های از راه دور بازیکنان و مخصوصا امید نورافکن باشد. روی یکی از همین شوت‌ها هم بود که توپ مقابل دروازه‌بان قرقیزستان پله شد، از دست گلر آنها در آمد و مهدی طارمی تنها گل بازی را زد!

زمین افتضاح

دیگر آش آن‌قدر شور شده که مجری تلویزیون روی آنتن خطابه گرمی با عنوان «درد دل» ایراد می‌کند و در آن به دست و پای مسوولان می‌افتد که با ارتقای زیرساخت‌های ورزشی، آبروی کشور را حفظ کنند! فکرش را بکنید؛ مدیران تیم ملی کل ایران را گشتند و در نهایت ورزشگاه فولادشهر را برای میزبانی از قرقیزستان برگزیدند، اما وضعیت چمن همین استادیوم هم طوری بود که مایه آبروریزی شد. زمین زرد و زار، چند رنگ و ناهموار مسابقه، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و حتی برخی اکانت‌های خارجی هم از میزبانی ایران در چنین ورزشگاهی ابراز شگفتی کردند. در این مورد هر چه قرار است بگوییم را قبلا هزار بار گفته‌ایم. وقتی گوش شنوایی در کار نیست، بیش از این با که ناله سر دهیم؟

گزارشگر روی اعصاب

این یکی هم تکرار مکررات است. بارها در نقد عملکرد گزارشگران مسابقات ورزشی مطلب نوشته‌ایم، اما باز چیزی تغییر نمی‌کند. گزارشگر بازی ایران و قرقیزستان هم غیر از اغراق‌های نچسبی که در مورد کیفیت تیم ملی و صحنه‌های مهم بازی داشت، بارها از مسوولان آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر تشکر کرد که با کار بی‌وقفه، این استادیوم را برای میزبانی از تیم ملی آماده کرده‌اند! تصور کنید تعریف و تمجیدهای او در حالی بود که درست در همان لحظات، هزاران هموطن در شبکه‌های اجتماعی مشغول انتقاد از این چمن بودند و مهدی طارمی هم بعد از بازی گفت: «به زور به ما می‌گویند باید از چمن تعریف کنید.» مرسی که واقعیت را این‌طور صادقانه بازتاب می‌دهید!

تماشاگران خشمگین

در نهایت هم حواشی این دیدار با فریادهای اعتراضی تماشاگران علیه عملکرد ملی‌پوشان و مخصوصا شخص امیر قلعه‌نویی کامل شد. هواداران خشمگین، خطاب به سرمربی تیم ملی شعار «حیاکن، رهاکن» سر دادند؛ شاید انعکاس نارضایتی عمومی از کیفیت کار این تیم. خب البته جا دارد سعید الهویی عزیز دقایقی برای آنها نطق کند و با به کارگیری واژگان فرنگی ثقیل مثل «هیبرید فورمیشن» دیدگاه تماشاگران ناراضی را تغییر بدهد!

تیم ملی copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان