فرمانده سپاه: ۱۲ کشتی اسرائیلی را زدیم

روایت جدید از جنگ دریایی ایران و اسرائیل

شماره روزنامه: ۶۰۹۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ...

 14 فروند کشتی ما را در دریای سرخ و دریای مدیترانه با هدف قطع صادرات نفت ایران زدند. اوایل متوجه نبودیم که چه کسی و کدام کشور کشتی‌هایمان را می‌زند، اما بالاخره متوجه شدیم. رژیم صهیونیستی بسیار مرموزانه و مبهم کشتی‌های ایران را در دریای سرخ و دریای مدیترانه هدف قرار می‌داد. 12 کشتی از رژیم صهیونیستی را در شمال اقیانوس هند و سایر جاها زدیم، کشتی پنجم را که زدیم دست‌شان بالا رفت و گفتند ما نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. انگلیسی‌ها نفت‌کش ایران را در جبل‌الطارق گرفتند ما هم کشتی استینا امپرا را از آنها گرفتیم بعد با هم مبادله کردیم، تسلیم شدند. فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: دو کشتی‌مان را در یونان گرفتند و دو کشتی آنها را گرفتیم و در نهایت تسلیم شدند. ما توانستیم هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آنها را ساقط کنیم. سرلشکر سلامی گفت: سپاه پاسداران باید در جهات مختلف تهدید غرب سد و مانع ایجاد کند.

نخستین کاری که انجام دادیم در نبردهای دریایی خطوط کشتیرانی را کاملا امن کردیم، یعنی آمریکایی‌ها که می‌خواستند با پشتیبانی ناو جنگی خود کشتی ما را سرقت کنند، کشتی‌های جنگی ما سینه به سینه کشتی‌های جنگی آمریکایی اجازه ندادند تا کشتی ما را بدزدند. دست آخر سرافکنده برگشتند وقتی این اتفاق افتاد، تحریم به لحاظ اجرا، شکسته شد، ولی این پایان ماجرا نبود. فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها تصمیم داشتند دو کشتی ایران را که در حال انتقال نفت ایران به ونزوئلا بود، با خود ببرند. به اتفاق سردار تنگسیری رفتیم و عملیات توقیف و تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم. وقتی متوجه اقدام ما شدند منطقه را ترک کردند و کشتی‌های ما به سلامت به سمت ونزوئلا ادامه حرکت دادند. به گزارش میزان، فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را ترور کرده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا قالب شده بود، تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه ممکن اعمال می‎کردند و تلاش می‌کردند ما را در انزوای کامل قرار دهند.

وی افزود: ما به عنوان سپاه پاسداران باید یک عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کردیم؛ در نبرد‌های دریایی خطوط کشتیرانی را امن کردیم، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد، مردم را در کرونا مدیریت کردیم و واکسن ساختیم و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار درمان قرار دادیم.  سردار سلامی افزود: هیچ یک از 380 طرح عظیم ملی که امروز در دست اجرا است، حتی چرخ‌هایش کُند نشده است، از بیرون هم پدیده تکفیر را مهار می‌کردیم؛ اگر تروریسم امتداد پیدا می‌کرد، نقطه مرکزی آن ایران بود. موفق شدیم تمام مسیر‌هایی که دشمن باز کرده بود، ببندیم. سلامی ادامه داد: به اذن الهی و حمایت آقا موفق شدیم کلیه راه‌هایی که دشمن علیه ما باز کرده بود، ببندیم. اکنون امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنها نصب است. وی تاکید کرد: به هیچ چیزی جز موفقیت دولت چهاردهم فکر نمی‌کنیم؛ نسبت ما به این دولت و هر دولتی مستقل از هر نوع گرایشی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان