ماهان شبکه ایرانیان

عضو جامعه مدرسین حوزه:

پیوند علم با فقه در حرکت علمی جهاد دانشگاهی قابل تقدیر است

گروه حوزه‌های علمیه: جهاد دانشگاهی در مسیر حرکت علمی خود توانسته است میان علم و فقه و مرجعیت پیوند برقرار کند که حرکتی شایسته و قابل تقدیر است.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) به مناسبت سال‌روز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد از ابداعات رهبر کبیر انقلاب بود و حرکت علمی و دینی آن نشان داده است که در مسیر روشنی گام بر می‎دارد.
وی افزود: جهاد دانشگاه یک نهاد موثر و مبارک و کارآمد و انقلابی و جهادی در بدنه دانشگاهی کشور است و هرچه زمان می‎گذرد بر برکات و ثمرات و نوآوری‎های آن در حوزه‎های مختلف علمی اضافه می‎شود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به پیشرفت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه علم، اظهار کرد: تا آنجا که بنده اطلاع دارم جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی از جمله درمان‌ناباروری فعالیت‌های خوبی دارد و برای کارهای خود جویای نظرات فقهی مراجع هم بوده است.

فاضل لنکرانی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سابقه بسیار روشنی در زمینه‎های مختلف علمی و فناوری در کشور دارد و تولید علم جهادی در این مرکز به شکل خاص دیده می‎شود و خوشبختانه در کنار توجه به عرصه‎های علمی در علوم طبیعی، توجه خاصی نیز به توسعه علوم انسانی و فرهنگی و قرآنی هم دارد.
وی گفت: لفظ جهادگر برای فعالان در جهاد دانشگاهی لفظ بسیار صحیحی است زیرا تلاشی که آنها در این عرصه‎ها برای برداشتن محرومیت‎های علمی دارند واقعا مجاهدت است.

عضو جامعه مدرسین جهاد دانشگاهی را نهادی موثر برای کشور و نظام دانست و تصریح کرد: کاوش‎های موفقیت‌آمیز جوانان پرشور عالم و متعهد جهاد آیات و روایاتی را به ذهن متبادر می‌کند که علم نوری است که خداوند آن را در دل مومنان القاء می‌کند زیرا علم تنها به کثرت تعلیم و تعلم نیست بلکه حکمتی که خداوند آن را در دل انسان می‌اندازد به مراتب در درجه بالاتری قرار دارد.
وی افزود: در حقیقت چون جهادگران متعهد و عالم و جوان جهاد با هدف خدایی وارد این عرصه شده‎اند، خداوند نیز آنها را یاری می‎کند و یافتن فرمول‎های علمی بازتابی از نوری است که خداوند به آنها داده و به آنها کمک کرده است تا این حقایق را دریابند.
آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: در حقیقت علم دو لایه دارد، یکی لایه و پوسته ظاهری است که همین فرمول‎های علمی است و دیگری هسته درونی و معنای این علم است که همان حقیقت علم است که خدایی است و خداوند این نور را در قلب انسان‎های صالح قرار می‎دهد.
وی در خاتمه تاکید کرد: ارتباط همیشگی جهاد دانشگاهی با حوزه و  مرجعیت نشان می‎دهد که این نهاد انقلابی در مسیر درست خود حرکت می‎کند زیرا همیشه پیشرفت‎های علمی شگرف خود را با ارتباط موثر با فقه و مرجعیت پیوند می‎زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان