«دنیای اقتصاد» کارنامه و دیدگاه‌های پرویز خوشکلام خسروشاهی را بررسی کرد

استقبال فعالان از رئیس‌‌کل جدید بیمه ‌مرکزی

شماره روزنامه: ۶۰۹۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ...

او دانش‌آموخته رشته اقتصاد است که دوره کارشناسی خود را در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گذراند و پس از آن برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی وارد دانشگاه شهید بهشتی شد. خسروشاهی در نهایت دکترای اقتصاد خود را در گرایش اقتصاد پول و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه ‌علوم و تحقیقات دریافت کرد. تز دکترای او مربوط به «ارزیابی نظام مقررات‌گذاری و نظارت بر بخش بیمه در ایران (ارزیابی نظام رگولاتوری و سوپروایزری بخش بیمه در ایران)» بود. خسروشاهی علاوه بر تحصیل در رشته اقتصاد، از مدیران باسابقه صنعت بیمه کشور به شمار می‌رود. همچنین او از سال‌های 1394 تا 1401 قائم‌مقام بیمه مرکزی بود و با چهار رئیس‌کل بیمه مرکزی، یعنی محمد‌ابراهیم امین، عبدالناصر همتی، غلامرضا سلیمانی و مجید بهزادپور همکاری کرده است. علاوه بر این، خسروشاهی مسوولیت تهیه و تدوین برنامه تحول در صنعت بیمه کشور و مسوولیت کمیته بررسی و تدوین اولین آیین‌نامه نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه را برعهده داشته است.

سابقه فعالیت خسروشاهی تنها به صنعت بیمه محدود نمی‌شود و او در زمینه برنامه و بودجه نیز سابقه تهیه برنامه‌های عملیاتی و ارزیابی در سطوح استانی و کشوری را دارد. خسروشاهی در حوزه فعالیت‌های آموزشی سابقه تدریس اقتصاد در دانشگاه‌های کشور را نیز در کارنامه خود دارد. خسروشاهی طی سال‌های گذشته با مجموعه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» گفت‌وگوهای بسیاری داشته که در آنها به بررسی چالش‌های فعلی اقتصاد ایران پرداخته است. نگاهی به مواضع اقتصادی خسروشاهی نشان می‌دهد او بر کاهش مداخلات دولت در اقتصاد و خودداری از بروز شوک‌های تورمی زمان اجرای اصلاحات تاکید می‎کند. به عقیده خسروشاهی، ضرورت دارد سیاستگذار نااطمینانی را در اقتصاد کاهش دهد زیرا شرط تحقق رشد اقتصادی، کاهش استرس و نااطمینانی در اقتصاد است. همچنین او عقیده دارد که تحولات بین‌المللی ممکن است بر اقتصاد ایران تاثیرگذار باشد و بنابراین آمادگی برای مواجهه با این تغییرات ضروری است.

استقبال اکوسیستم بیمه‌ای

نگاهی به اظهارنظرات پیرامون انتصاب خسروشاهی به ریاست کل بیمه مرکزی از استقبال کارشناسان اقتصادی و فعالان این حوزه خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد با توجه به سابقه فعالیت و تجربه او در این حوزه، امیدها به بهبود وضعیت صنعت بیمه در کشور بالاست. البته باید توجه کرد با توجه به مشکلاتی که اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته با آنها رو‌به‌رو بوده است، در صنعت بیمه نیز چالش‌هایی به چشم می‌خورد که انتظار می‌رود خسروشاهی در راستای رفع آنها گام بردارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان