خواص روغن کوپایبا و نحوه صحیح استفاده از آن

همانطور که می دانید روغن های گیاهی نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کنند که یکی از روغن های پرکاربرد روغن کوپایبا می باشد که در این مقاله شما را با خواص این روغن آشنا خواهیم کرد.

خواص روغن کوپایبا و نحوه صحیح استفاده از آن

روغن های گیاهی فراوانی در بازار وجود دارند که هر کدام از فواید بی نظیری برخوردار عستند و یکی از روغن های مناسب سلامت بدن روغن کوپایبا می باشد که فواید زیادی دارد و از درختی به نام Copaifera officinalis تهیه می شود بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از خواص روغن کوپایبا اطلاعی ندارید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

خواص روغن کوپایبا بر سلامت بدن

این روغن اسانسی می باشد که از رزین درخت کوپایفرا که بومی جنگل های آمازون و دیگر نقاط آمریکای جنوبی است استخراج می شود و قرن ها  مورد به دلیل خواص زیاد مورد استفاده قبایل بومی قرار گرفته می شد و در سال های اخیر به عنوان یک درمان طبیعی محسوب می شود و در رایحه درمانی، طب سنتی و محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد.

خواص بی نظیر روغن کوپایبا بر سلامت بدن

این روغن دارای ترکیبات مختلفی می باشد و اغلب به منظور اثرات ضد التهابی مورد استفاده قرار گرفته می شود که فواید زیادی دارد و در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص این روغن بر سلامت بدن آشنا خواهم کرد.

ضد التهاب :

این روغن اغلب به عنوان اثرات ضد التهابی مورد استفاده قرار گرفته می شود و به دلیل پتانسیل به منظور کاهش التهاب و درد کاربرد دارد.

بهبود درد :

از دیگر خواص بی نظیر روغن کوپایبا بهبود درد است زیرا، خواص ضد التهابی دارد و امکان دارد به صورت موضعی یا معطر به منظور کاهش درد و ناراحتی جزیی مورد استفاده قرار گرفته شود.

خاصیت روغن کوپایبا

مراقبت از پوست :

ذر برخی موارد این روغن در محصولات مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود  و امکان دارد باعث بهبود مشکلات پوستی مانند درمان آکنه، درمان اگزما و دیگر تحریکات پوستی شود.

حمایت تنفسی :

از دیگر خواص بی نظیر روغن کوپایبا این است که استنشاق بخار این روغن از طریق آروماتراپی امکان دارد از مزایایی تنفسی برخوردار باشد.

سلامت عاطفی :

این روغن به دلیل داشتن فواید آرام بخش در رایحه درمانی کاربرد دارد  و در نتیجه باعث تقویت آرامش و کاهش استرس و اضطراب می شود.

سلامت دستگاه گوارش :

به منظور حمایت از دستگاه گوارش این روغن کاربرد دارد و امکان دارد به التهاب دستگاه گوارش کمک کند از این رو، نقش مهمی بر سلامت بدن ایفا می کنذ.

نکته : این روغن علاوه بر فوایدی که در این مطلب گفته شده در مورد فواید دیگر آن تحقیقات علمی مورد بررسی قرار گرفته می شود و بهتر لست از این اسانس مانند دیگر اسانس ها پیش از استفاده از یک متخصص مشورت بگیرید به خصوص اگر بیماری زمینه ای دارید و یا دارو لستفاده می کنید.

خاصیت روغن کوپایبا

اقدامات احتیاطی در مورد استفاده از روغن کوپایبا

اگرچه این روغن کوپایبا در صورتی که به درستی استفاده شود به طور کلی برای اکثر افراد ایمن می باشد و از خواص زیادی برخوردار است اما دارای یک سری خطرات و اقدامات احتیاطی می باشد که در ادامه با اقدامات احتیاطی آن اشنا می شوید.

حساسیت پوستی

این روغن ها به دلیل غلظت بالا منجر به تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک در برخی از افراد می شود از این رو، بهتر است پیش از استفاده از این روغن بر روی ناحیه کوچکی از دست تان امتحان کنید و در صورت حساسیت نداشتن از آن استفاده نمایید.

دوران بارداری و شیردهی

خانم های باردار و شیرده باید در استفاده از روغن کوپایبا احتیاط نمایند اگرچه در مورد این موضوع تحقیقات محدودی در دسترس است اما توصیه می شود پیش از استفاده از این روغن در دوران بارداری یا شیردهی با یک پزشک پیش از استفاده مشورت نمایید.

استفاده داخلی

طبق برخی از تحقیقات انجام شده از این روغن می توان به صورت داخلی نیز استفاده نمایید با این حال استفاده از این روغن به صورت داخلی به احتیاط ضروری نیاز است و بهتر است زیر نظر یک متخصص مراقبت های بهداشتی از این روغن استفاده کنید و در واقع استفاده از اسانس بدون مشورت پزشک امکان داد خطراتی زیادی برای سلامت بدن داشته باشد.

کودکان و حیوانات خانگی

روغن های ضروری در کودکان و حیوانات خانگی باید با احتیاط بیشتری مورد استفاده قرار گرفته شود زیرا، امکان دارد بدن واکنش های متفاوتی نشان دهد از این رو، این روغن ها را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری نمایید.

حساسیت و آلرژی

در صورتی که به گیاهان آلرژی دارد امکان دارد با استفاده از این روغن دچار واکنش های آلرژیک شوید از این رو، در صورت داشتن سابقه آلرژی به گیاهان پیش از استفاده با متخصص آلرژی مشورت نمایید.

نکاتی که در مورد این روغن باید رعایت کنید

در زمان خرید به کیفیت بالا و خالص بودن آن دقت داشته باشید و از یک منبع معتبر خریداری نمایید زیرا روغن های تقلبی و بی کیفیت امکان دارد مضراتی داشته باشند و اگر از این روغن به منظور رایحه درمانی یا کاربرد موضعی استفاده می شود در حد اعتدال از آن استفاده نمایید و دستور العمل رقیق سازی توصیه شده را دنبال نمایید و این نکته را به یاد داشته باشسد که استفاده بیش از حد از این اسانس با عوارض جانبی همراه است.

نحوه استفاده از روغن کوپایبا

این روغن را می توان به روشهای مختلفی از جمله موضعی، رایحه درمانی و استفاده داخلی مورد استفاده قرار گرفته می شود که در ادامه شما عزیزان را با چند روش رایج به منظور لستفاده از این روغن آشنا می کنیم.

کاربرد موضعی : این روغن جزو روغن های غلیظ می باشد و باید پیش از استفاده بر روی پوست رقیق شود از این رو، چند قطره از این روغن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین پیش از استفاده مخلوط نمایید.

ماساژ : می توانید از روغن رقیق شده کوپایبا به عنوان ماساژ نیز استفاده کنید بنابراین، مقداری از روغن را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید که منجر به تقویت آرامش،کاهش تنش های عضلانی و ارائه مزایایی موضعی می شود.

مراقبت از پوست : چند قطره از این روغن را می توانید به محصولات مراقبتی از پوست مورد علاقع پوست تان مانند مرطوب کننده و یا سرم ها بیفزایید تا پوست سالم و شفافی داشته باشد.

رایحه درمانی : می توانید چند قطره از این روغن را به یک پخش کننده اسانس بیفزایید  و استنشاق بخار آن معطر می تواند باعث حس آرامش در فرد شود و باعث حمایت تنفسی تیز شود.

کپسول ها : این روغن ها به صورت کپسول نیز در بازار وجود دارد که در صورت تایید توسط پزشک می توانید از کپسول استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید که واکنش به این روغن در هر فردی متفاوت می باشد از این رو اگر تمایل به استفاده از این روغن را دارید بهتر است به یاد پزشک مشورت نمایید.

فواید روغن کوپایبا
به منظور آشنایی با خواص انجیر هندی و خواص گیاه سالویا می توانید بر روی لینک مورد نظرتان کلیک کرده و با فواید آن ها آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان