آیت‌الله مقتدایی:

شبهه‌پراکنی مهم‌ترین ترفند دشمنان برای مقابله با اسلام است

گروه حوزه‌های علمیه: دشمنان ما نتوانستند در جنگ تحمیلی ما را از بین ببرند، لذا امروز سعی می‎کنند با شبهات و سوال‌پراکنی‎ها ذهن مردم را منحرف کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآنی (ایکنا) آیت‎الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه 16 شهریور در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‎های علمیه، در مدرسه فیضیه گفت: راز و رمز توفیق در طلبگی، حضور در مسیر تهذیب و علم و فضل است؛ یعنی طلبه باید هم مهذب باشد و هم فاضل که بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‎های طلاب، حرکت در مسیر ائمه اطهار است؛ آنها باید همچون حضرات معصومین که با زبان هر قومی با آنها صحبت می‎کردند به همه وسایل تبلیغی مجهز شوند.
دبیر شورای عالی حوزه، طلاب را جهادگران راه خدا دانست و گفت: طلبه‎ای که به قصد تحصیل و تدریس از خانه بیرون می‎رود، با هر قدمش برای او حسنه نوشته شده و زمین برای او استغفار کرده و در عداد جهادگران فی سبیل‎الله نوشته می‎شود و پاداشی که خدا برای محصلین راه دین و شریعت، در نظر گرفته، ضمانت نجات یافتن از جهنم و آتش دوزخ است.
وی با اشاره به این روایت که هر کسی که از حجره و خانه خود به قصد کسب علم به سوی استادش می‎رود در هر قدمش ثوابی برای او منظور می‎شود و صبح نمی‎کند مگر اینکه مغفور گشته است، تصریح کرد: ابلیس و شیاطین به دنبال شکار انسان‎ها و همواره به دنبال فریب مردم هستند.
علما مرزبانان دین هستند

مقتدایی بیان کرد: در این میان علما هستند که دین مردم را حفظ و از مرزهای اسلامی صیانت می‎کنند؛ فضیلت مرزبانی علما که از دین مردم صیانت می‎کنند از مجاهدانی که از جان مردم محافظت می‎کنند بسیار بالاتر است به همین دلیل طلاب باید با اشتیاق در این مسیر وارد شوند.
وی گفت: دشمنان ما نتوانستند در جنگ تحمیلی ما را از بین ببرند و امروز سعی می‎کنند با همین شبهات و سوال پراکنی‎ها ذهن مردم را منحرف کنند؛ آنها تمام تلاش خود را برای از بین بردن اسلام می‎کنند و در این میان طلاب باید در مقابل آنها صف آرایی کنند.
حوزه پیشگیری کننده هجوم‌های فرهنگی

مقتدایی بیان کرد: امروزه وهابیت و ادیان و فرقه‎های شیطان پرستی به جان جوانان ما افتاده‎اند و خوشبختانه آمار نشان داده است که در جاهایی که حوزه وجود داشته و علمایی حاضر هستند این گروه‎ها و شبهات فرصت عرض اندام و جذب پیدا نکرده‎اند و یک عالم در یک منطقه با سپاهی از شیطان مبارزه می‎کند.
وی گفت: هر جهادی فضیلت ندارد بلکه جهادی دارای ارزش است که با خلوص و با علم و برای رضای خدا باشد؛ در این میان خداوند نیز از مجاهدانی که با اخلاص در این مسیر حرکت کرده باشند، درها را باز خواهد کرد

وی با بیان اینکه طلاب باید بزرگانی چون بروجردی و شیخ انصاری را الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: امروزه چهارمیلیون دانشجو هدف بزرگترین دشمنان اسلام از جمله وهابیت و فرق ضاله هستند و طلاب باید این فرصت را از آنها بگیرند و باید برای جذب آنها برنامه داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان