طرز تهیه ماهی لاپلو غذایی ویژه با رسپی عالی

برای داشتن یک پلوی ویژه و متنوع می توانید در این بخش با طرز تهیه ماهی لاپلو آشنا شوید. این ماهی طعم و عطر عالی داشته و بوی سبزیجات معطر آن دلپذیر است.

طرز تهیه ماهی لاپلو غذایی ویژه با رسپی عالی

اگر از علاقه مندان به رسپی های ویژه و سنتی ایرانی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه ماهی لاپلو ویژه بوشهری آشنا شوید. این ماهی طعم و عطر فوق العاده ای دارد.

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه شور ماهی پلو و شوید پلو با تن ماهی با یک دستور ساده آشنا شوید.

روش تهیه ماهی لاپلو

مواد اولیه:

  • فیله ماهی: 500 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • برنج: 4 پیمانه
  • سبزی معطر: 350 گرم
  • پودر دارچین و پودر سیر: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • زعفران: به میزان لازم
  • کاری: به میزان لازم

طرز تهیه ماهی لاپلو:

این ماهی جنوبی و ویژه دستور تهیه ساده‌ ای دارد. برای داشتن این ماهی پلو باید ابتدا تمر هندی را درون مقداری آب گرم خیس کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه با استفاده از دست آن را به خوبی باز کرده تا درون آب رقیق شود. فیله‌ های ماهی را با استفاده از نمک، فلفل و زردچوبه به خوبی ماساژ داده و مزه‌ دار کنید.

رسپی ماهی لاپلو

درون تابه مقداری روغن ریخته و فیله‌ ها را درون آن سرخ کنید. بعد از اینکه فیله‌ ها سرخ شد، باید فیله‌ ها را از درون تابه برداشته و پیازهای نگینی شده را به روغن اضافه کنید. بعد از اینکه پیازها شیشه‌ ای و شفاف شد به آن مقداری ادویه فلفل و زردچوبه افزوده و سیرهای رنده شده را به آن اضافه نمایید. تکه‌ های ماهی سرخ شده را روی پیازها قرار داده تا کمی مزه‌ دار شود.

درون قابلمه‌ ای مقداری آب ریخته و بعد از اینکه به جوش آمد، عصاره تمبر هندی را به آن اضافه کنید. مقداری نمک افزوده و بعد از اینکه مواد به جوش آمد برنج‌ های خیس خورده را اضافه کنید. بعد از اینکه برنج نرم شد، آن را آبکش کرده درون قابلمه مقداری روغن ریخته و ته دیگ‌ های سیب زمینی را درون آن قرار دهید.

یک لایه پلو درون قابلمه ریخته و ماهی‌ ها را روی آن قرار دهید. مقداری سبزی گشنیز تازه یا گشنیز خرد شده نیز به آن اضافه کنی.د می‌ توانید از شنبلیله خشک شده نیز استفاده نمایی.د به همین ترتیب لایه لایه مواد را روی یکدیگر ریخته و برنج را برای دم کشیدن روی حرارت بگذارید. می‌ توانید مقداری زعفران دم کشیده نیز روی لایه آخر بریزید.

طرز تهیه ماهی لاپلو

بعد از 40 دقیقه برنج شما دم کشیده و می‌ توانید مقداری روغن روی آن ریخته و سرو کنید. این پلوی ویژه یک پلوی جنوبی محشر بوده که طعم فوق العاده‌ ای دارد. شما می‌ توانید برای وعده‌ های غذایی مختلف این پلو را تهیه کرده و نوش جان کنید.

شما می‌ توانید در این پلو از ماهی‌ های متنوع استفاده کنید و بنا به ذائقه خود می‌ توانید از ماهی آزاد ماهی قزل آلا استفاده نمایید. ماهی فیله به دلیل اینکه تیغ ندارد گزینه مناسبی برای لاپلویی خواهد بود.

شما می‌ توانید از فلفل سبز تند تازه نیز در کنار این پلو استفاده کرده که طعم و عطر ویژه‌ای به آن می‌ دهد. طعم تند در این فیله ماهی‌ ها موجب شده تا یک غذای اصیل جنوبی را تجربه کنید. این غذای ویژه با طعم و عطر عالی می‌ تواند گزینه مناسبی در مهمانی‌ های شما باشد.

در زمان سرخ کردن فیله‌ ها نیز باید توجه داشته باشید که حرارت را کم کرده که فیله خیلی خشک نشود. همچنین ابتدا باید روغن درون تابه را به خوبی داغ کرده و بعد فیله‌ ها را درون آن قرار دهید تا به تابه نچسبد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان